فایلهای زیر مربوط به کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی جهت تکمیل خدمت شما دوستان عزیز ارائه میشود.
فایل یکم- 1 EndNote
فایل دوم - 2 EndNote
فایل سوم- سامانه همانند جو (جلوگیری از سرقت و تشابهات پایان نامه ها)
فایل چهارم -
این هم برخی لینکهای دانلود پایان نامه های خارجی
تز کامل دانشگاهای شمال اورپا:
http://www.diva-portal.org/index.xsql?lang=en
رساله ها و پایان نامه های دانشگاه MIT
http://dspace.mit.edu/handle/1721.1/7582
این هم لینک سایت ویراستار فارسی
مقاله علمي معمولاً در نتيجه پژوهش منطقي، ژرف و متمركز نظري، عملي يا مختلط، به كوشش يك يا چند نفر در يك موضوع تازه و با رويكردي جديد با جهت دستيابي به نتايجي تازه، تهيه و منتشر ميگردد. (اعتماد و همكاران، 1381، ص2) چنين مقاله اي در واقع گزارشي است كه محقق از يافته هاي علمي و نتايج اقدامات پژوهشي خود براي استفاده ساير پژوهشگران، متخصصان و علاقه مندان به دست ميدهد.
تهيه گزارش از نتايج مطالعات و پژوهشهاي انجام شده، يكي از مهمترين مراحل پژوهشگري به شمار ميرود؛ زيرا اگر پژوهشگر نتواند دستاوردهاي علمي خود را در اختيار ساير محققان قرار دهد، پژوهش او هر اندازه هم كه مهم باشد، به پيشرفت علم كمكي نخواهد كرد؛ چون رشد و گسترش هر عملي از طريق ارائه و به هم پيوستن دانشِ فراهم آمده از سوي فردفرد انديشمندان آن علم تحقق مييابد.
همان طور كه پژوهشگر پيش از اقدام به پژوهش، نيازمند توجه و بررسي يافته هاي علمي پژوهشگران قبل از خود است تا بتواند يافته هاي علمي خود را گسترش بخشد، ديگران نيز بايد بتوانند به يافته هاي پژوهشي او دسترسي پيدا كنند و با استفاده از آنها فعاليتهاي علمي خود را سازمان داده، در ترميم و تكميل آن بكوشند.
از امتيازهاي مهم يك مقاله ميتوان به مختصر ومفيد بودن، بِروز بودن و جامع بودن آن اشاره كرد؛ زيرا محقق ميتواند حاصل چندين ساله پژوهش خود در يك رساله، پايان نامه، پژوهش، يا حتي يك كتاب را به اختصار در يك مقاله علمي بيان كند تا پژوهشگران ديگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از كليات آن آگاهي يابند و در صورت نياز بيشتر، به اصل آن تحقيقات مراجعه كنند.
بدين منظور، امروزه نشريات گوناگوني در زمينه هاي مختلف علمي- پژوهشي نشر مي يابد و مقاله هاي به چاپ رسيده در آنها، اطلاعات فراواني را در اختيار دانش پژوهان قرار ميدهند.
لازم است محققان با شيوه تدوين مقالات علمي آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از شيوه هاي صحيح، با سهولت، نتايج تحقيقات و مطالعات خود را به صورت مقاله در اختيار علاقه مندان قرار دهند.
نوشتن مقاله مستلزم رعايت اصولي در ابعاد مختلف محتوايي، ساختاري و نگارشي است.
مدیرکل دفتر گسترش و برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: درخواست دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی برای راه اندازی دوره دکتری مانند سایر دانشگاه های دولتی بررسی می شود.
دکتر سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوه پذیرش دانشجوی مقطع دکتری در مؤسسات و دانشگاههای آموزشعالی غیردولتی و غیرانتفاعی گفت: درخواست دانشگاه های غیر انتفاعی برای ورود به دوره دکتری نسبت به سایر دانشگاه های دولتی کم است.
وی ادامه داد: معدود موسساتی هستند که متقاضی راه اندازی دوره دکتری و پذیرش دانشجو دراین مقطع هستند.
مدیرکل دفتر گسترش و برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: درخواست دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی برای راه اندازی دوره دکتری مانند سایر دانشگاه های دولتی بررسی می شود یعنی اگر در یک رشته متقاضی مجوز باشند باید دو دانشیار تمام وقت و سه استادیار در رشته مورد تقاضا داشته باشند.
وی یادآورشد: روند روسیدگی به راه اندازی دوره دکتری دراین دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی مانند سایر دانشگاهها است ابتدا پرونده به گروه های تخصصی ارجاع شده و اگر نظر گروه تایید شود، به کمیسیون آموزش عالی می آید و بعد از تایید کمیسیون آموزش عالی در شورای گسترش تایید می شود.
حسینی افزود: متاسفانه در گذشته در خیلی از دانشگاه ها ضوابط و شرایط راه اندازی دوره دکتری مورد توجه قرار نگرفته است درحالی که برای راه اندازی این دوره باید بیش از سایر دوره ها حساسیت داشت .
وی تاکید کرد: برای راه اندازی دوره دکتری شاخص هیات علمی و تجهیرات بسیار مهم است مخصوصا برای دوره هایی که نیاز به تجهیزات دارند.
مدیرکل دفتر گسترش و برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم در مورد اینکه درگذشته پذیرش دوره دکتری در مراکز غیرانتفاعی که به دانشگاه تبدیل نشده بودند، ممنوعیت داشت گفت: این مساله به دانشگاه شدن ارتباط چندانی ندارد ممکن است جایی موسسه غیرانتفاعی باشد ولی شرایط و شاخص ها را کسب کرده باشد، بنابراین می تواند مجوز دوره دکتری را اخذ کند و بالعکس ممکن است دانشگاه غیرانتفاعی باشد ولی شاخص های لازم را نداشته و نتواند دوره دکتری راه اندازی کند.
بینالمللی شدن دانشگاهها الزامی است
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاههای ایران در نشرعلم تصریح کرد: امروز گفتمان علمی شکل گرفته و این مساله بیش از پیش در بینالمللی شدن دانشگاه تهران تاکید دارد.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، دکتر نیلی احمدآبادی صبح امروز در پنجمین نشست روسای دانشگاههای برتر در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه دانش در ذات خود موضوعی بینالمللی است، تصریح کرد: محل نشر علم این ظرفیت را دارد که فراتر از مرزها فعالیت کند.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ارتقای جایگاه بینالمللی دانشگاهها دیده شده است. قطعا بخشی از بینالمللی شدن دانشگاهها به توسعه روابط و جایگاه ما در عرصه بینالملل بستگی دارد.
نیلی احمدآبادی تاکید کرد: اما بخش عمده جایگاه ما به تقویت دانشگاهها بستگی دارد . دانشگاهها باید از استانداردهای بینالمللی برخوردار باشند و بینالمللی شدن آن باید به شکلی همه جانبه صورت گیرد.
وی با اشاره به رویکردهای دولت یازدهم خاطر نشان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دکتر روحانی و خصوصا پس از به ثمر رسیدن برجام، روابط و رفت و آمدها بین دانشگاههای ما و دیگر کشورها بسیار گسترده شده و جلسهای که برای این منظور با دانشگاههای مسکو داشتیم طلیعهای برای گستردهتر شدن روابط به شمار میرود.
در ادامه این نشست دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی با اشاره به چالش و مشکلات پیش روی دانشگاهها برای تحقق آرمانهای آموزش عالی کشور اظهار کرد: ما برای تحقق اهداف آموزش عالی با برخی چالشها مواجه هستیم، مشکل اصلی ما انگیزههای دانشجویان و اعضای هیاتهای علمی است.
کافی با بیان اینکه وقتی یک دانشجو آمار بیکاری را میبیند انگیزه کار در او کم میشود، عنوان کرد: اعضای هیاتهای علمی نیز با دیدن عملکرد ضعیف ما انگیزه خود را از دست میدهند. یکی دیگر از مسائل وضع معیشتی دانشجویان و اعضای هیات علمی است که نقش مهمی در توسعه علم و فناوری دارند. شرایط برای اعضای هیاتهای علمی جوان مناسب نیست. مساله معیشتی نیز برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار مهم است. در این خصوص بحث وامهای دانشجویی و افزایش حقوق اعضای هیات علمی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
کافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بینالمللی شدن دانشگاهها افزود: برای بینالمللی شدن باید روابط خود را در دنیا بیشتر کنیم . یکی از این راهکارها اعزام دانشجو و استاد به خارج از کشور است که برای این مساله ما با بروکراسی و تامین هزینههای مالی مشکل داریم. این مسائل باعث شده اعزام هیات علمی و دانشجو به کشورهای دیگر با محدودیت مواجه و سیر نزولی داشته باشد.
وی اضافه کرد: عمدتا رویکرد وزارت علوم این است که دانشگاهها باید جامعه محور باشند و لازمه آن این است که بخشی از توان دانشگاه صرف اموری شود که این امور تولید مقاله را در پی نخواهد داشت. این مسأله موجب میشود اساتید ما توان خود را تقسیم کنند و کمتر مقاله تولید شود.
کافی با بیان اینکه فرسودگی بدنه کارشناسی دانشگاهها یکی دیگر از معضلات ما در آموزش عالی است، اظهار کرد: در سیستم نرمال باید تعدادی کارشناس وارد و تعدادی خارج شوند، اما در حال حاضر ورودی بدنه کارشناسی ما صفر درصد است. از سوی دیگر نیروهای ما روز به روز فرسوده تر می شوند.
رئیس دانشگاه فردوسی عنوان کرد: علاوه بر اینها مسأله تمرکزگرایی نیز گریبان ما را گرفته و هنوز رئیس دانشگاه این اختیار را ندارد که اگر با یک عضو هیأت علمی سطح بالا برخورد کرد، حکم استخدامی برای او صادر کند. همچنین مشکلات برخی دانشجویان که بعضا به سایر وزارتخانه ها نیز مربوط میشود ما را محدود میکند.
وی در ادامه سخنان خود به مسأله فرسودگی تجهیزات دانشگاهی اشاره کرد و افزود: تجهیزات قدیمی باعث میشود مقاله هایی که با کمک این تجهیزات نگاشته شده، چاپ نشوند؛ چرا که نتایجی که با این تجهیزات به دست میآیند، دقیق نیست.
وی در مورد بودجه پژوهشی دانشگاهها و سازمانها عنوان کرد: متاسفانه بودجه سازمانها در حوزه پژوهشی بسیار ناچیز است و به همین منظور طرحهایی که برای پژوهش به دانشگاهها واگذار میشود، بسیار کم تعداد است. ما در حال حاضر هیچ سیستم مشخصی برای بودجهبندی نداریم. متاسفانه سال گذشته وزارتخانه بودجه را به صورت سرانه توزیع کرد.
کافی در ادامه با تاکید بر تقویت جایگاه هیأتهای امنای دانشگاهها اظهار کرد: اگر ما بخواهیم قبول کنیم که این هیأتهای امنا مسؤول تعیین استراتژیهای دانشگاهها هستند، باید جایگاهشان را تقویت کنیم.
وی با اشاره به دیگر مشکلات دانشگاهها تصریح کرد: ما مشکلات عدیدهای با سازمانهای مختلف نظیر سازمان بازنشستگی یا مالیات داریم. به عنوان نمونه بر اساس قانون اگر حقوق اعضای هیات علمی یا کارکنان ما از حدی بالاتر رود باید تا 20 درصد آن را به عنوان مالیات به دولت بپردازد و این رقم زیادی است.
برنامهریزی برای ایجاد مقطع دکتری در دانشگاه علمی کاربردی مرکزی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در خصوص برنامهریزی دانشگاه جامع استان به منظور ایجاد شرایط لازم برای ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا افزود: در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب کردهایم و برنامهریزی برای ایجاد مقطع دکترا و مهارتهای تخصصی را مد نظر داریم.
عبدالعلی ذوالانواری در حاشیه بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی اظهار کرد: با گذشت زمان و ایجاد فناوریهای نوین بر نیازهای بشر افزوده شده و مهارتآموزی به عنوان زیربنای کسب علوم مختلف اهمیت بسیاری پیدا میکند.
وی اضافه کرد: از این رو وجه تمایز دانشگاه جامع با سایر دانشگاههای کشور که تئوریمحور هستند ادامه تحصیل توأم با کسب مهارت براساس نیازهای جامعه است.
ذوالانواری ادامه داد: در مراکز دانشگاهی دیگر که تئوریمحور هستند دانشجویان فقط به تحصیل در یک رشته خاص و کسب مدرک در رشته مورد تحصیل میاندیشند و به اینکه پس از فارغالتحصیلی بتوانند نیازهای جامعه را تامین کنند فکر نمی کنند در حالی که در دانشگاه جامع که اساس آن نیازمحوری و مهارتآموزی است فارغالتحصیلان چون در مراکز فنی و کاربردی تحصیل کردهاند با توجه به نیاز جامعه به آسانی وارد بازار کار میشوند.
وی با اشاره به رسالت دانشگاه جامع ادامه داد: نیازمحوری یعنی اینکه اگر برای مثال در حوزههای تربیتی و بهزیستی نیازمند تربیت نیروی متخصص و کاردان در تحصیلات عالیه هستیم بتوانیم مرکز آموزش عالی در این مجموعه راهاندازی کنیم که البته دانشگاه جامع این مهم را محقق کرده است.
ذوالانواری ایجاد رشتههای مرتبط با شهرداریها در دانشگاههای علمی کاربردی شهرداری و نیز هلال احمر و ... را از دیگر نیازهای جامعه در حوزه علمآموزی و کسب مهارت برای تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست.
وی در ادامه با تأکید بر افزایش کیفیت در آموزش و مهارتآموزی تصریح کرد: توسعه کیفی و کمی در واحدهای آموزشی منجر به جذب دانشجوی بیشتر در این مراکز میشود.
ذوالانواری تبلیغات و اطلاعرسانی از طریق ابزارهای رسانهای و نیز عزم ملی در خصوص رسالت دانشگاه جامع را عامل مهمی در معرفی هر چه بیشتر آن دانست و خاطرنشان کرد: آگاهیبخشی به مردم درخصوص فعالیت دانشگاه جامع نقش موثری در افزایش اقبال عمومی و جذب دانشجوی بیشتر به این مراکز دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص نحوه ایجاد و توسعه واحدهای فناور در دانشگاه جامع نیز گفت: دانشگاه جامع در جریان رشد شتابان فناوریهای نوین اهداف توسعهای را مد نظر دارد.
وی با بیان اینکه خوشههای فناوری در استان تدوین شده و در حال فراهم کردن زیرساختهای لازم برای اجرایی شدن آن هستیم، افزود: اعتقاد داریم فعالیت در فناوری نانو همواره مورد نیاز جامعه است و به عنوان یک مقوله در حال رشد و پردرآمد علاقمندان زیادی دارد و پرداختن به آن قطعا در اولویت برنامههای دانشگاه جامع است.
وی همچنین با اشاره به ایجاد رشته تربیت مربی سوارکاری برای اولین بار در کشور در مرکز اراک گفت: این رشته برای اولین بار در مرکز فنی و حرفه ای اراک دایر شده و دانشجویان زیادی هم جذب کرده است.
ذوالانواری در ادامه از برپایی نمایشگاه اشتغال در اسفندماه سال جاری به همت دانشگاه جامع استان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه تمهیداتی اتخاذ شده تا کارآفرینان بتوانند با در اختیار داشتن غرفه رایگان نحوه کارآفرینی و ایجاد شغل را به مردم آموزش دهند.
به گفته وی پژوهش، نیاز اساسی کشور در مراکز دانشگاهی و صنعتی است و انجام کار پژوهشی منجر به تقویت تولید ملی میشود.
وی با گلایه از نبود اعتبارات لازم برای انجام کار پژوهشی خاطرنشان کرد: تقویت کار پژوهشی منجر به ایجاد ارزش افزوده بیشتر میشود و میتوان برای جبران کمبود اعتبارات در این حوزه درصدی از منافع مادی تولیدات کشور در عرصههای مختلف را به حوزه پژوهش اختصاص داد.
ذوالانواری تحقق رسالت دانشگاه جامع مبنی بر تبدیل شدن به قطب بزرگ علمی و مهارتآفرینی را مستلزم ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتآموزی، کار جهادی و برخورداری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد دانست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 23 مرکز فعال علمی کاربردی در سطح استان مرکزی با بیش از 16 هزار دانشجو وجود دارد، افزود: هماکنون بیش از 1000مرکز آموزش علمی کاربردی با جذب بیش از 700 هزار دانشجو در کشور فعالیت دارند.