ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 12 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

2 پژوهشکده جدید در شهید بهشتی

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

راه‌اندازی ۲ پژوهشکده جدید در دانشگاه/تعریف ۱۲ گرنت پژوهش و فناوری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ارتقای کیفیت تحقیقات و جهت‌گیری پژوهش به سمت حل مشکلات سلامت جامعه از اهداف اصلی دانشگاه است، گفت: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، تحقیقات کیفی و بین‌المللی‌سازی پژوهش از اولویت‌های دانشگاه است.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی isi20 به نقل از  ایسنا، دکتر افشین زرقی در "بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی" که با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، هیات رییسه دانشگاه، روسای مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه وزارت بهداشت همه ساله دانشگاه‌ها را بر اساس شاخص‌هایی همچون تولید علم، بودجه پژوهشی، زیرساخت و نیروهای انسانی رتبه بندی می‌کند، گفت: در این راستا شیب تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کماکان رو به افزایش است به گونه ای که در سال ۲۰۱۸ میزان تولیدات مقاله دانشگاه از مرز ۳۳۰۰ گذشت که نشان دهنده رشد ۲.۵ برابری تولیدات مقاله طی ۶ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد تولیدات علمی ما original paper هستند، گفت: سال گذشته ۵۴ هزار مقاله علمی در داخل کشور تولید شد که ۱۸ هزار مورد آن یعنی ۳۵ درصد در علوم پزشکی بوده است، در این راستا جالب است بدانید که تنها در دانشگاه هاروارد سال گذشته ۱۸ هزار مقاله تولید شده که اهمیت توجه به تولیدات علمی را نشان می‌دهد.

زرقی با بیان اینکه شیب ارجاعات به تولیدات علمی دانشگاه از آهنگ تندتری برخوردار است، گفت: تعداد مقالات پراستناد دانشگاه از پرش و رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است که ۱۰ درصد را شامل می‌شود. همچنین تعداد مقالات منتشر شده با همکاری‌های بین المللی نیز از شرایط خوبی برخوردار است، به گونه ای که از هر ۴.۵ مقاله یک مورد با همکاری بین المللی بوده است.

وی با اشاره به رتبه دوم دانشگاه شهید بهشتی در حوزه پژوهش و فناوری، تصریح کرد: تعداد ارجاعات دانشگاه از ۳۰ هزار ارجاع در سال ۲۰۱۷ به ۴۱ هزار ارجاع در سال ۲۰۱۸ یعنی با رشدی ۳۳ درصدی سالانه، افزایش یافته است. در همین راستا در بحث کمیت در ISI با رشد ۱۰ درصدی، اچ ایندکس ۱۲ درصد و سرانه مقالات ۱۵ درصد روبرو بوده‌ایم.

زرقی  با یک مقایسه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۱ عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بین دانشگاه‌ها رتبه دوم پژوهش و فناوری را کسب کرده که طی سالهای اخیر فاصله با دانشگاه رتبه اول کمتر شده است البته یکی از دلایل این تفاوت رتبه در تعداد اعضای هیات علمی است، به گونه‌ای که دانشگاه ما ۱۴۰۰ هیات علمی و دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۹۰۰ هیات علمی دارد، بنابراین برای رشد و ارتقای بیشتر باید در زمینه نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کنیم .

وی با اشاره به برخی دیگر از دستاوردهای  پژوهشی دانشگاه، عنوان کرد: انتشار ۲۵ هزار مقاله در ۲۰ سال که ۱۵ هزار مورد آن در ۶ سال اخیر بوده است.

کاهش تعداد اعضای هیات علمی خاموش

زرقی با اشاره به تعداد اعضای هیات علمی خاموش دانشگاه به عنوان یک شاخص کیفی، گفت: تعداد اعضای هیات علمی خاموش از ۲۰۴ نفر در سال گذشته به ۱۶۳ نفر در سال جاری کاهش یافته است. امروز دانشگاه به بیداری لازم رسیده و حرکت پژوهشی دانشگاه کاملا کیفی و بین المللی است.

وضعیت دانشگاه در رتبه بندی‌های بین المللی

وی با شاره به وضعیت دانشگاه در رتبه بندی‌های بین المللی، تصریح کرد: در رتبه بندی وبومتریکس رتبه ۸۱۹ را کسب کرده ایم، به عبارتی دانشگاه های دارای رتبه زیر ۱۰۰۰ در این رتبه بندی جزو دانشگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شوند. همچنین در رتبه بندی لایدن از بین ۲۲ هزار دانشگاه، رتبه ۵۲۷ را کسب کرده ایم .

وی در ادامه یکی از دلایل کسب این موفقیت‌ها را اجرای برنامه جامع توانمندسازی اعضای هیات علمی بیان کرد و گفت: طی سال گذشته ۲۰۰۰ کارگاه توانمندسازی برگزار کردیم. همچنین برای تقویت این حوزه کوروکلیوم آموزشِ پژوهش را تدوین کرده ایم که به زودی اجرا می‌شود.

زرقی با اشاره به راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه بالینی در دانشگاه، گفت: این دفاتر در ۱۲ بیمارستان دانشگاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به شاخص کیفی مجلات، عنوان کرد: در راستای کیفی سازی مجلات، طی ۶ سال گذشته هیچ مجله‌ی جدیدی در دانشگاه اضافه نشده، با این حال در ۶ سال گذشته تنها ۲ مجله نمایه می شد که این رقم امسال به ۲۱ مجله افزایش یافته و در همین راستا مجله اندودیکس دانشگاه در شاخص Q۱ نمایه شده و مجله فارسی تغذیه در اسکوپوس نمایه می‌شود.

تعریف ۱۲ گرنت پژوهش و فناوری در دانشگاه

وی با اشاره به تعریف ۱۲ گرنت پژوهش و فناوری در دانشگاه، گفت: گرنت همتاپروری و پزشک پژوهشگر نیز به گرنت های دانشگاه اضافه شده و بدون توجه به نام و مرکز تحقیقاتی به افراد حائز شرایط اعطا می‌شود.

زرقی با اشاره به رده‌بندی وزارت بهداشت در شاخص ساختار و دانشجویی، گفت: در این شاخص بالاترین امتیاز را کسب کرده‌ایم.همچنین در بخش کتاب نیز رتبه برتر کشوری در زمینه کتابخانه مرکزی را کسب کرده ایم.

وی با اشاره به اجرای ۶ کوهورت بزرگ کشوری در دانشگاه، اظهار کرد: در برنامه ثبت بیماری‌ها نیز حائز رتبه دوم کشوری هستیم و در این راستا تا کنون ۲۰ طرح ثبت کرده‌ایم.

زرقی با تاکید بر اجرای نقشه تمایز در دانشگاه، گفت: ماموریت مداری و کسب مرجعیت علمی جزو اولویت‌های دانشگاه است و در این راستا در زمینه فارماکولوژی، علوم اعصاب و تغذیه جایگاه ویژه‌ای داریم.

رونمایی از پژوهشکده‌های چشم و علوم اعصاب

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه دانشگاه برای ارتقای مراکز تحقیقات چشم و علوم اعصاب دانشگاه به سطح پژوهشکده، تصریح کرد: در حوزه ارتباطات بین المللی نیز جایگاه خوبی داریم و اخیرا سه پروژه بین المللی در حوزه تغذیه آغاز کرده ایم.

زرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری به حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل سوم اشاره کرد و گفت:‌در این راستا به دنبال شناسایی فناوران و تولید ثروت و به دنبال نظارت هستیم نه دخالت و شراکت.

وی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه در حوزه فناوری از ایجاد ۷۷ واحد فناور، ۸۰ شرکت دانش بنیان ، تجاری سازی ۴۶ محصول و جذب ۲۵۸ تحصیل‌کرده در این مراکز خبر داد.

وی با اشاره به اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان وام به فناوران دانشگاه، از شکل گیری کمیته مالکیت فکری، ثبت ۱۳۶ اختراع داخلی و ۲۱ پتنت خارجی خبر داد.

زرقی با اشاره به تاسیس ستاد کارآفرینی در دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: در این راستا زیرساختهای خوبی ایجاد شده و با تقویت آزمایشگاه جامع و مرکزی دانشگاه تا کنون ۵۱۱۶ خدمت در این آزمایشگاه ارایه شده است. در این راستا اخیرا به عراق نیز خدماتی ارایه شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های خواجه نصیر و امیرکبیر، گفت: به زودی از شبیه ساز چشم با همکاری دانشگاه شریف رونمایی خواهد شد.

زرقی در پایان با اشاره به راه‌اندازی اولین پارک علم و فناوری دانشگاه در آینده نزدیک، گفت: زمینی به مساحت 100 هکتار در دماوند برای راه اندازی پارک علم و فناوری اختصاص یافته است.

در پایان  این جشنواره از نفرات برتر پژوهشی در بخش داخلی و بین الملل با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک