ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 160 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها الزامی است

رئیس دانشگاه تهران:

بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها الزامی است

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه‌های ایران در نشرعلم تصریح کرد: امروز گفتمان علمی شکل گرفته و این مساله بیش از پیش در بین‌المللی شدن دانشگاه تهران تاکید دارد.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، دکتر نیلی احمدآبادی صبح امروز در پنجمین نشست روسای دانشگاه‌های برتر در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه دانش در ذات خود موضوعی بین‌المللی است، تصریح کرد: محل نشر علم این ظرفیت را دارد که فراتر از مرزها فعالیت کند.

 

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌ها دیده شده است. قطعا بخشی از بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها به توسعه روابط و جایگاه ما در عرصه بین‌الملل بستگی دارد.

 

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: اما بخش عمده جایگاه ما به تقویت دانشگاه‌ها بستگی دارد . دانشگاه‌ها باید از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشند و بین‌المللی شدن آن باید به شکلی همه جانبه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به رویکردهای دولت یازدهم خاطر نشان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دکتر روحانی و خصوصا پس از به ثمر رسیدن برجام، روابط و رفت و آمدها بین دانشگاه‌های ما و دیگر کشورها بسیار گسترده شده و جلسه‌ای که برای این منظور با دانشگاه‌های مسکو داشتیم طلیعه‌ای برای گسترده‌تر شدن روابط به شمار می‌رود.

 

در ادامه این نشست دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی با اشاره به چالش و مشکلات پیش روی دانشگاه‌ها برای تحقق آرمان‌های آموزش عالی کشور اظهار کرد: ما برای تحقق اهداف آموزش عالی با برخی چالش‌ها مواجه هستیم، مشکل اصلی ما انگیزه‌های دانشجویان و اعضای هیات‌های علمی است.

 

کافی با بیان اینکه وقتی یک دانشجو آمار بیکاری را می‌بیند انگیزه کار در او کم می‌شود، عنوان کرد: اعضای هیات‌های علمی نیز با دیدن عملکرد ضعیف ما انگیزه خود را از دست می‌دهند. یکی دیگر از مسائل وضع معیشتی دانشجویان و اعضای هیات‌ علمی است که نقش مهمی در توسعه علم و فناوری دارند. شرایط برای اعضای هیات‌های علمی جوان مناسب نیست. مساله معیشتی نیز برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار مهم است. در این خصوص بحث وام‌های دانشجویی و افزایش حقوق اعضای هیات علمی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

 

کافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها افزود:‌ برای بین‌المللی شدن باید روابط خود را در دنیا بیشتر کنیم . یکی از این راهکارها اعزام دانشجو و استاد به خارج از کشور است که برای این مساله ما با بروکراسی و تامین هزینه‌های مالی مشکل داریم. این مسائل باعث شده اعزام هیات علمی و دانشجو به کشورهای دیگر با محدودیت مواجه و سیر نزولی داشته باشد.

 

وی اضافه کرد:‌ عمدتا رویکرد وزارت علوم این است که دانشگاه‌ها باید جامعه محور باشند و لازمه آن این است که بخشی از توان دانشگاه صرف اموری شود که این امور تولید مقاله را در پی نخواهد داشت. این مسأله موجب می‌شود اساتید ما توان خود را تقسیم کنند و کمتر مقاله تولید شود.

 

کافی با بیان اینکه فرسودگی بدنه کارشناسی دانشگا‌ه‌ها یکی دیگر از معضلات ما در آموزش عالی است، اظهار کرد: در سیستم نرمال باید تعدادی کارشناس وارد و تعدادی خارج شوند، اما در حال حاضر ورودی بدنه کارشناسی ما صفر درصد است. از سوی دیگر نیروهای ما روز به روز فرسوده تر می شوند.

 

رئیس دانشگاه فردوسی عنوان کرد: علاوه بر این‌ها مسأله تمرکزگرایی نیز گریبان ما را گرفته و هنوز رئیس دانشگاه این اختیار را ندارد که اگر با یک عضو هیأت علمی سطح بالا برخورد کرد، حکم استخدامی برای او صادر کند. همچنین مشکلات برخی دانشجویان که بعضا به سایر وزارتخانه ها نیز مربوط می‌شود ما را محدود می‌کند.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله فرسودگی تجهیزات دانشگاهی اشاره کرد و افزود: تجهیزات قدیمی باعث می‌شود مقاله ‌هایی که با کمک این تجهیزات نگاشته شده، چاپ نشوند؛ چرا که نتایجی که با این تجهیزات به دست می‌آیند، دقیق نیست.

 

وی در مورد بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و سازمان‌ها عنوان کرد: متاسفانه بودجه سازمان‌ها در حوزه پژوهشی بسیار ناچیز است و به همین منظور طرح‌هایی که برای پژوهش به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود، بسیار کم تعداد است. ما در حال حاضر هیچ سیستم مشخصی برای بودجه‌بندی نداریم. متاسفانه سال گذشته وزارتخانه بودجه را به صورت سرانه توزیع کرد.

 

کافی در ادامه با تاکید بر تقویت جایگاه هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر ما بخواهیم قبول کنیم که این هیأت‌های امنا مسؤول تعیین استراتژی‌های دانشگاه‌ها هستند، باید جایگاه‌شان را تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به دیگر مشکلات دانشگاه‌ها تصریح کرد: ما مشکلات عدیده‌ای با سازمان‌های مختلف نظیر سازمان بازنشستگی یا مالیات داریم. به عنوان نمونه بر اساس قانون اگر حقوق اعضای هیات علمی یا کارکنان ما از حدی بالاتر رود باید تا 20 درصد آن را به عنوان مالیات به دولت بپردازد و این رقم زیادی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.
تبلیغ کارگاه 4

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

تبلیغ کارگاه 5

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک