دومین دوره مسابقات علمی دفاع سه دقیقهای پایاننامههای دانشجویی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کردستان، در روز دوشنبه 27 آذرماه جاری برگزار خواهد شد.
به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از ایسنا، مجید آوج امروز، شنبه 25 آذر ماه در جلسه توجیهی دفاع سهدقیقهای که در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه این مسابقات امسال برای دومین بار در 10 استان کشور برگزار میشود، اظهار کرد: مسابقات دفاع سه دقیقهای از پایاننامه با هدف به چالش کشیدن نحوه ارائه مطالب و فنبیان شرکتکنندگان از سوی واحد استانی جهاددانشگاهی با همکاری دانشگاههای سطح استان برگزار میشود.
وی افزود: بر این اساس، تمامی فارغالتحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و معادل حوزوی آن در همه رشتههای مصوب که از ابتدای سال 1395 تا پایان شهریورماه 1396 از پایاننامه خود دفاع کرده باشند، در این مسابقات ثبتنام کردهاند.
معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان تصریح کرد: این مسابقات با هدف تشویق و کمک به تقویت و پرورش مهارتهای ارتباطی، ایدهپردازی، فن بیان و خلاقیتهای دانشجویی، کمک به تکمیل چرخه تولید علم و فناوری و تبدیل آن به محصول و ثروت و برقراری ارتباط بین دانشگاه با صاحبان صنایع، سرمایهگذاری و بازاریابی ایدههای دانشجویی برگزار میشود.
وی با بیان اینکه پس از اتمام مرحله استانی و مقدماتی با معرفی نفرات برگزیده به مرحله نیمه نهایی و ملی برگزار می شود، گفت: مرحله نهایی همزمان با آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی پایاننامه سال دانشجویی برگزار میشود.
هدف از مسابقات 3 دقیقهای دفاع از پایاننامه، ارتقای مهارتهای بیانی است
«میثم صادقخانی» کارشناس امور فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان، نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه هدف از «مسابقات 3 دقیقهای دفاع از پایاننامه» ارتقای مهارتهای بیانی است، اظهار کرد: از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه ایجاد فرصت برای دانشگاه، صنعت و کاربردی کردن تحقیقات دانشجویی است.
وی افزود: زمان تخصیص داده شده به ارائه، 3 دقیقه است که شرکت کننده در این زمان باید در قالب یک اسلاید مطالب خود را ارائه دهد.
کارشناس امور فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان با بیان اینکه امتیازدهی در سه رده «خوب»، «قابل قبول» و «ضعیف» خواهد بود، تصریح کرد: سبک ارائه، جذابیت موضوع و اهمیت آن برای عموم افراد، سرعت ارائه مطالب، برقراری ارتباط چشمی، استفاده از زبان بدن در ارائه مطالب، داشتن اعتماد به نفس کافی، استفاده از اسلاید جذاب و برانگیزاننده، خوانا، مختصر و همچنین شور و شوق در ارائه مطالب، تسلط بر موضوع و تأکید بر سهم تحقیق در رشد علمی و ارتقای آن در جامعه از جمله مواردی است که در داوری مورد توجه قرار میگیرد.