ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 42 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

راه اندازی کارگروه اخلاق پژوهشی

آسیب شناسی مقالات علمی-۳

راه اندازی کارگروه اخلاق پژوهشی در دانشگاهها/ شناسایی مصادیق تخلف

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند تقلب و تخلف در امر تولید مقالات علمی اقدام به راه اندازی کارگروه اخلاق پژوهشی در دانشگاه ها کرده ایم.

وحید احمدی درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: کارگروه اخلاق پژوهشی در وزارت علوم شکل گرفته است و براین اساس اقدام به راه اندازی این کارگروه در دانشگاه های کشور نیز کرده ایم.

وی افزود: همچنین کتابچه ای با عنوان مصادیق تخلف های پژوهشی نیز تدوین شده است که این کتابچه در اختیار دانشگاه ها و مراکز پژوهشی گذاشته شده است تا دانشجویان، اساتید و پژوهشگران با مصادیق تخلف و تقلب در حوزه پژوهشی و به خصوص تدوین مقالات آشنا شوند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در وزارت علوم مواردی که ممکن است آسیب زا و یا احتمال آسیب در زمینه تولید مقالات باشد شناسایی شده و درحال کنترل است.

احمدی تاکید کرد: برای پیگیری از بروز مشکلاتی مانند تخلف و تقلب علمی در میان جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی کردیم و در برخی موارد نیز دانشگاه ها را ملزم به ارائه واحد درسی با عنوان اخلاق علمی کرده ایم.

وی عنوان کرد: در این روند به دانشجویان و اساتید مصادیق تخلف و تقلب علمی اطلاع رسانی شده است.

مقابله با کنفرانس های تقلبی

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه اخیرا شاهد سودا گری در برگزاری کنفرانس های جعلی هستیم، گفت: برای جلوگیری از این نوع تخلف نیز برنامه ریزی هایی در وزارت علوم صورت گرفته است.

احمدی اظهار داشت: طبق اعلام وزرات علوم پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) متولی تایید کنفرانس های علمی است.

وی تاکید کرد: براین اساس کنفرانس هایی که از سوی انجمن های علمی و دانشگاه ها برگزار می شود مورد تایید این پایگاه قرار می گیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بنابراین مابقی کنفرانس ها فاقد اعتبار هستند و به دانشجویان و اساتید توصیه می شود که در این نوع کنفرانس ها شرکت نکنند.

توسعه بی رویه آموزش عالی یکی از عوامل بروز تقلب علمی

احمدی با بیان اینکه توسعه بی رویه آموزش عالی در کشور بستری را فراهم می کند تا در برخی موارد شاهد بی اخلاقی های علمی باشیم، افزود: به طور مثال در برخی دانشگاه ها شاهد کلاس های ۳۰ تا ۴۰ نفره هستیم که نمی توان انتظار داشت استاد بتواند به تمامی دانشجویان رسیدگی کند.

وی عنوان کرد: بنابراین نبود استانداردهای لازم آموزشی عاملی است که فضا را برای برخی افراد خاطی در حوزه علمی و پژوهشی مستعد می کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: چراکه استاد و دانشگاه نمی توانند نظارت کافی بر فعالیت های علمی و پژوهشی داشته باشند.

احمدی گرایش به مدرک تحصیلی را یکی دیگر از عوامل بروز تخلف و تقلب علمی عنوان کرد و گفت: باید بستری فراهم شود تا فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند با مدارک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد اشتغال زایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عدم مالکیت فکری در کشور نیز می تواند بستر بروز تخلف و تقلب علمی را ایجاد کند، افزود: ما به تازگی به دنبال تدوین و تصویب لایحه مقابله با تخلفات علمی بوده ایم و این در حالی است که بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی به طور جدی در این زمینه حرکت کرده اند.

نظارت اساتید بر فعالیت علمی و پژوهشی دانشجویان

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها باید نظارت خود را بر فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان افزایش دهند، تاکید کرد: برای جلوگیری از بی اخلاقی های علمی در تولید علم و مقاله نویسی اساتید باید با دانشجویان تعامل داشته باشند.

احمدی عنوان کرد: اگر استادی با یک مقاله قابل قبول از سوی یک دانشجو مواجه می شود باید نسبت به تدوین مقاله شک کند و اقدام به بررسی موضوع کند چراکه وقتی دانشجویی تعامل پژوهشی مستمر با استاد خود نداشته چگونه می تواند اقدام به تدوین مقاله کند.

وی با اشاره به بازنگری آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی نیز گفت: هدف از بازنگری این آیین نامه جلوگیری از توسعه تولید علم بی کیفیت بود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در آیین نامه جدید اعضای هیات علمی دانشگاه ها از طریق انجام پروژه های کاربردی و صنعتی و رفع مشکلات جامعه می توانند امتیازات لازم برای ارتقا را کسب کنند.

احمدی گفت: در این آیین نامه علم برتر ملاک است و امتیاز ارتقا اعضای هیات علمی تنها از طریق تولید مقالات لحاظ نخواهد شد.

وی افزود: همچنین در این آیین نامه امتیاز انتشار مقاله در مجلات معتبر بین المللی مانند نیچر افزایش یافته تا از این طریق اعضای هیات علمی اقدام به تولید مقالات با ارزش علمی و پژوهشی بالا شوند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: در آیین نامه جدید زمینه ای فراهم شده تا تولید کم کیفی مدنظر باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک