ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 552 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

از ISI بی‌ ‌محتوا تا اساتید ساخت‌وساز!

از مقالات ISI بی‌عمق و ‌محتوا تا اساتید مشغول ساخت‌وساز!

رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌ که در ایران تأکید بر روی کمیت‌ است و اغلب مقالات ISI کشور عمق و محتوا ندارند، گفت: کار تحقیقی کاری خودجوش است که با عشق انجام شده و موجب پیشبرد علم می‌شود.

P2068.jpg

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از ایسنا، دکتر امیدعلی شهنی کرم‌زاده در نشستی که به‌ منظور معرفی اولین محقق پسادکتری در سالن جلسات دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان این‌ که بسیاری از افراد دوره پسادکتری را همان فوق‌دکتری می‌دانند، اظهار کرد: فوق‌دکتری به معنای یک درجه خاص نیست و جامعه باید با این لغات آشنا باشد، به این علت که بسیاری از دانشجویان دکتری بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار نمی‌شوند و در برخی مراکز تحقیقاتی به‌عنوان محقق، دوره پسادکتری خود را می‌گذرانند.

وی با اشاره به این‌که اغلب دانشگاه‌ها چنین دوره‌هایی را ندارند، گفت: در بنیاد ملی نخبگان برای استادی که برنده جایزه علامه طباطبایی باشد امتیازاتی در نظر گرفته شده که ازجمله آن اختصاص بودجه پژوهشی برای پذیرش دانشجوی پسادکتری و این امتیاز برای تشویق دانشجو و احترام به استاد است.

این استاد ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص ارتباط با دانشگاه‌های خارجی و همکاری‌های پژوهشی بین‌المللی، عنوان کرد: ارتباطات داخلی دانشگاه‌ها ضعیف است و هر دانشگاهی در کشور خود را به‌عنوان یک جزیره مجزا در نظر می‌گیرد. ارتباطات بین‌المللی خوب است اما باید تعامل بین دانشگاه‌های درون کشور تثبیت شود؛ به عبارت دیگر ابتدا باید ارتباطات داخلی تقویت شده، سپس ارتباط خارجی برقرار شود.

کرم‌زاده با تأکید بر لزوم همکاری بین دانشگاه‌های آزاد و دولتی تصریح کرد: به‌طور مثال اگر یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در راه‌اندازی یک رشته کمبود نیروی متخصص داشته باشد باید طی یک مکاتبه رسمی از مسئولان دانشگاه‌های دولتی درخواست همکاری کند نه این‌که استاد دانشگاه دولتی به شکل غیررسمی به تدریس در دانشگاه آزاد بپردازد؛ اکنون دانشگاه آزاد و دولتی به نحوی رقابت منفی دارند درحالی‌که باید روابط شفاف‌سازی شود و قراردادهای پاره‌وقت غیررسمی منعقد نشود. چنین رابطه‌ای به نفع هر دو دانشگاه آزاد و دولتی، استاد و دانشجو است.

وی با بیان این‌که در کشور به‌طور غلط تأکید بر روی کمیت‌هاست، به مقایسه نحوه سنجش جایگاه مقالات در ایران و سایر کشورها پرداخت و گفت: لغت "ISI" فقط در ایران جایگاه بالایی دارد درحالی‌که در دیگر کشورها به هیچ عنوان ارزش یک مقاله را به چاپ شدن در مجلات ISI منوط نمی‌دانند و جایگاه یک مقاله را از روی محتوای آن می‌سنجند. در ایران اغلب به جای توجه به محتوای مقاله به ظاهر آن توجه می‌کنند و تا زمانی که این مسأله حل نشود اگرچه از لحاظ کمیت پیش می‌افتیم جایگاهی در دنیا نخواهیم داشت؛ اکثر مقالات در ایران تنها گزارش انجام یک کار فیزیکی آزمایشگاهی است و تأثیری در پیشبرد علم ندارد.

این چهره ماندگار ریاضی کشور ادامه داد: تعداد مقالات یا دانشجویان دکتری دانشگاه شهید چمران از دانشگاه‌هایی مانند کمبریج و پرینستون بیشتر است درحالی‌که آن‌ها در صدر جدول رنکینگ دانشگاه‌های جهان قرار دارند اما دانشگاه شهید چمران در میان این فهرست جایگاهی ندارد چرا که تعداد مقالات باکیفیت آن‌ها بیشتر است و محققان این دانشگاه‌ها به دنبال کار واقعی هستند. این امر نشان می‌دهد تعداد دانشجو و مقاله در جهان از ملاک‌های رده‌بندی نیست درحالی‌که در ایران چنین است.

کرم‌زاده افزود: وزارتخانه باید معیارهایی برای کار کیفی پیدا کند که این کار از عهده متخصصان هر رشته بر می‌آید. باید به‌گونه‌ای باشد که مدارک دانشگاهی تنها برای اخذ امتیاز کسب نشود بلکه هدف از تحصیلات دانشگاهی یادگیری باشد؛ این موضوع برای استخراج یک مقاله نیز صدق می‌کند. تحقیق یک فرایند طبیعی و خودجوش است که باید با عشق و نه فشار پیش برود.

وی همچنین گریزی به ساخت سیستم خنک‌کننده (Air Conditioner) در دانشگاه شهید چمران داشت و اظهار کرد: سال‌های پیش از انقلاب بود که زمین‌های دانشگاه را برای لوله‌کشی و احداث سیستم خنک‌کننده دانشکده‌ها حفاری می کردند و در این میان به دلیل ناتوانی علمی و عدم تربیت تکنسین در دانشکده مهندسی دانشگاه با اشکال مواجه شدند درحالی‌که احداث سیستم Air Conditioner ساده‌ترین کار یک مهندس مکانیک است؛ این مشکل نشان داد که تحقیقات ما اغلب عمیق و محتوایی نیستند.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ساخت اسپلیت‌ها توسط ژاپنی‌ها، گفت: ما برای حل یک موضوع ساده هنوز نتوانسته‌ایم خودکفا باشیم درحالی‌که این مسأله در استان مانند یک داروی حیاتی مهم است و مهندسان باید تاکنون می‌توانستند سیستم‌هایی با مصرف کم و کارایی بهتر تولید کنند؛ افرادی که مهندسان و دانشجویان دکتری را تربیت و مقالات ISI تولید می‌کنند چه جوابی برای این موضوع دارند؟

کرم‌زاده با بیان این‌که اغلب به چهره‌های برجسته عناوین نادرست اطلاق کرده و اصطلاحاً "قهرمان‌سازی" می‌کنند، ضمن ابراز ارادت به پروفسور حسابی عنوان کرد: کارهایی که ایشان برای مملکت انجام داد بیشتر از هزار مقاله ISI ارزش دارد. دکتر حسابی از فرصت مطالعاتی که برای سفر خارج به‌دست آورده بود، استفاده کرد و هنگامی که از او خواسته شد در یک سمینار سخنرانی کند، وقتی آلبرت انیشتن را در مقابل خود دید، آشفته شد اما انیشتین به او گفت "فرض کن من دانشجوی تو هستم" و دکتر حسابی دلگرم شد.

وی تصریح کرد: در کشور ما قبل و بعد از انقلاب امتیاز خوبی برای اساتید در نظر گرفته می‌شد که در یک فرصت مطالعاتی به کشورهای خارج سفر کنند؛ اکنون دولت و دانشگاه بودجه فرصت مطالعاتی را تخصیص می‌دهند درحالی‌که اساتید به دلایلی تمایل چندانی به استفاده از این فرصت‌های مطالعاتی ندارند.

رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر داشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: نکته مثبتی که وجود دارد این است که دانشگاه‌های ایران در فرصت مطالعاتی سفر به خارج اساتید، حقوق استاد را کامل پرداخت می‌کنند اما به نظر من نباید این‌گونه باشد و در کشورهای غربی نیز برای سفرهای مطالعاتی داخلی حقوق کامل و برای سفرهای مطالعاتی خارجی به‌دلیل مسائل ارزی نیمی از حقوق پرداخت می‌شود.

کرم‌زاده تأکید کرد: باید با جامعه همکاری کنیم و نباید تنها به فکر خود و فرزندان خود باشیم؛ به نظر من معلم دیپلمه‌ای که در ایران درس می‌دهد با ارزش‌تر از دانشمند ایرانی است که در ایران تحصیل کرده و خارج از ایران کار می‌کند. اگر انسانی تنها برای بهبود وضع خود و خانواده خود مقیم خارج شود قابل بخشودن نیست چرا که جایگاه خود را با مالیات و پول مردم به دست آورده است.

وی افزود: استاد دانشگاه، پزشک و روحانی افرادی هستند که در جامعه جایگاه معنوی دارند و حقوق مُکفی دریافت می‌کنند. این افراد نباید به کارهای غیرمعنوی مانند ساخت‌وساز یا فروش نیز مشغول شوند چرا که سبب سلب اعتماد مردم می‌شود. یک استاد دانشگاه باید تنها بر کار، علم و تأمین رفاه مردم تمرکز کند. از سوی دولت منعی برای کار ساخت‌وساز برای افراد وجود ندارد اما این افراد باید خود متوجه باشند که چنین کاری اشتباه است و استادی که به شغل دیگر تمرکز کند حتی یک روز در دانشگاه جایی ندارد.

این استاد برجسته ریاضی کشور خاطرنشان کرد: به نظر من تنها کسانی حق ماندن در خارج را دارند که بازگشت به ایران برای آن‌ها دردسرساز شود؛ افراد باید خود را مدیون جامعه و مردم بدانند و نباید کسانی را که جایگاه اجتماعی پایین‌تری دارند دست‌کم بگیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک