ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 317 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

نوآورترین دانشگاه‌های اروپا

نوآورترین دانشگاه‌های اروپا/حذف روسیه و ترکیه از بین برترین‌ها

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه روسیه، ترکیه، سوئد و فنلاند فاقد رتبه در میان 100 دانشگاه برتر نوآور هستند،‌گفت: تمرکز دانشگاه‌های نوآور در بخش اروپای غربی است ضمن آن که 6 دانشگاه کشورهای آلمان و سوئیس در میان 10 دانشگاه نوآور دنیا قرار گرفته‌اند.

دکتر جعفر مهراد در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا، با تاکید بر این که در نگاه اول به نظر می‌رسد که نوآورترین دانشگاه‌های اروپا دارای وجوه مشترکی با یکدیگر نیستند، افزود: برخی از دانشگاه‌ها کاتولیک مذهب، برخی غیر دینی، بعضی از آنها دولتی و دسته دیگر دانشگاه‌ها خصوصی هستند از سوی دیگر، برخی از دانشگاه‌ها 920 سال قدمت دارند و موسسه‌ای مستقل است که کمتر از یک دهه از تاسیس آن می‌گذرد.

وی با تاکید بر این که دانشگاه‌های نوآور در سطح قاره اروپا پراکنده شده است، اظهار کرد: تقریبا این دانشگاه‌ها بر تحقیقات کاربردی و علوم عملی تاکید دارند از این رو دانشگاه‌ها و کالج‌های فنی در بین یک درصد دانشگاه‌های نوآور اروپا حضوری برجسته دارند.

مهراد، ویژگی بارز دانشگاه‌های نوآور برتر را پیشبرد علم، اختراع فناوری‌های جدید و کمک به توسعه اقتصادی جهانی ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس نوآورترین دانشگاه‌های اروپا دانشگاه آلمانی زبان KU-Leuven است که در سال 1425 در ناحیه فلاندرز بلژیک است که در سال 1425 توسط پاپ مارتین پنجم تاسیس شد.

رییس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز این دانشگاه را قدیمی‌ترین دانشگاه کاتولیک اروپا توصیف کرد و یادآور شد: ولی تحصیل در این دانشگاه محدود به الهیات نمی‌شود؛‌ چرا که ماموریت جدید این دانشگاه تحقیقات علمی پیشرفته است و درهای این دانشگاه بر روی دانشجویان کلیه ادیان باز است.

مهراد با تاکید بر این که در سال 2014 میلادی هزینه‌های پژوهشی این دانشگاه بالغ بر 426 میلیون یورو بود، اضافه کرد: دانشگاهKU  جایگاه نخست خود را در پرتو اختراعات مهم و موثر خود به دست آورده است.

این چهره ماندگار با اشاره به وضعیت پژوهشی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه KU بیش از هر دانشگاه اروپایی پتنت به ثبت رسانده است و سایر دانشگاه نیز غالبا در اختراعات خود به تحقیقات این دانشگاه استناد می‌کنند.

وی با تاکید بر این که برخی از دانشگاه‌های برتر در میان نوآورترین دانشگاه‌های اروپایی در بدو امر بخشی از دانشگاه‌های بزرگ بودند، ادامه داد: به عنوان مثال امپریال کالج لندن که در رتبه دوم نوآوری را در اختیار دارد در ابتدای تاسیس بخشی از دانشگاه لندن بوده و با امپریال کالج علم، فناوری و پزشکی اقدام شد.

مهراد با تاکید بر این که امپریال کالج لندن در ژوئیه 2007 کاملا مستقل شده و اکنون با 16 هزار دانشجو از 125 کشور جهان، دانشگاهی پژوهش محور است، گفت: علاوه بر آن هم اکنون رتبه این دانشگاه از دانشگاه لندن که حائز رتبه 30 در میان 100 دانشگاه نوآوری اروپایی است، بالاتر است.

بنیانگذار پایگاه استنادی جهان اسلام، با تاکید بر این که پلی تکنیک لوزان در سوئیس شکل فعلی خود را در سال 1968 به دست آورده است، افزود: پیش از این پلی تکنیک لوزان بخشی از دانشگاه لوزان بود و اکنون پلی تکنیک لوزان موسسه‌ای وابسته به دولت فدراسیون سوئیس است که دانشجویان سوئیس را پذیرش می‌کنند.

وی اضافه کرد: سایر دانشگاه‌های برتر اختصاصا به عنوان مراکز نوآور تاسیس شده‌اند که نمونه آن دانشگاه فنی مونیخ آلمان است که رتبه 5 را در میان 100 دانشگاه نوآور اروپا در اختیار دارد.

مهراد،خاطرنشان کرد: این دانشگاه در سال 1868 تاسیس شد و در انتقال آلمان از یک کشور کشاورزی به یک کشور صنعتی نقش مهمی ایفا کرده است.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز، این دانشگاه هم اکنون 37 هزار دانشجو دارد و 13 نفر از اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز از سال 1927 به بعد برنده جایزه نوبل شدند.

وی تعداد دانشگاه‌های نوآور آلمان در میان 100 دانشگاه نوآور برتر اروپا را 24 دانشگاه ذکر کرد که بیش از هر کشور اروپایی است و افزود: انگلستان با 17 دانشگاه در مرتبه دوم قرار دارد. علاوه بر آن رتبه دانشگاه کمبریج در این زمینه رتبه 3 و رتبه دانشگاه آکسفورد 8 است.

مهراد، تاکید کرد: بزرگترین دانشمندان تاریخ علم جهان مانند «اسحاق نیوتن»، «چالز داروین» و «آلن تورینگ» در دانشگاه کمبریج و «راجرز بیکن»، «رابرا هوک» و «ادموند هیلی» در آکسفورد تحصیل کرده‌اند.

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز، با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های جمهوری ایرلند، یادآور شد: جمهوری ایرلند با دارا بودن جمعتی کمتر از 5 میلیون نفر، در میان 100 دانشگاه نوآور اروپا تنها 3 دانشگاه دارد.

به گفته وی، کالج کلینیکی دوبلین با رتبه 48 برترین دانشگاه ایرلند است که در سال 1592 تاسیس شده است و پروانه ثبت اختراع این دانشگاه بسیار مشهور و معتبر است که این امر نشان دهنده تاثیر این دانشگاه بر تحقیق و توسعه جهانی است.

مهراد، ادامه داد: بر این اساس منطقه اروپای غربی با 60 دانشگاه برتر در میان 100 دانشگاه نوآور نسبت به سایر مناطق برتری دارد.

به گفته وی اروپای شمالی با 24 دانشگاه در مرتبه دوم قرار دارد و اروپای جنوبی در این رتبه بندی دارای 15 دانشگاه و اروپای شرقی نیز دارای یک دانشگاه است که با نامjajrellonia  در لهستان رتبه 92 را به دست آورده است.

رییس بخش علم شناسی و علم اطلاعات دانشگاه شیراز با تاکید بر آن که 5 دانشگاه برتر این رتبه بندی در کشورهایی قرار دارند که جز اتحادیه اروپا نیستند، یادآور شد: این 5 دانشگاه شامل 4 دانشگاه در سوئیس و دانشگاه اسلو در نروژ با رتبه 41 می‌شود.

وی با تاکید بر این که دانشگاه‌های روسیه،‌ ترکیه، فنلاند و سوئد فاقد رتبه در میان دانشگاه‌های برتر نوآور اروپا هستند، اظهار کرد: به این ترتیب 10 دانشگاه اول در قلمرو نوآورترین دانشگاه‌های اروپا به شرح ذیل است:

رتبه نام دانشگاه نام کشور
1 دانشگاه KU-Leuven  بلژیک
2 امپریال کالج لندن انگلستان
3 کمبریج انگلستان
4 پلی تکنیک لوزان سوئیس
5 فنی مونیخ آلمان
6 ارلانگن نورنبرگ  آلمان
7 فنی دلفت هلند
8 آکسفورد انگلستان
9 مونیخ آلمان
10 زوریخ سوییس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک