ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 82 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

معرفی برترین دانشگاههای دنیا

براساس رتبه بندی تایمز اعلام شد؛

معرفی برترین دانشگاههای دنیا در شاخص نسبت دانشجو به استاد

نظام رتبه بندی تایمز ۱۰۰ دانشگاه برتر را از نظر شاخص نسبت دانشجو به استاد مشخص کرد.

جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براساس رتبه بندی تایمز از نظر شاخص نسبت دانشجو به استاد دانشگاه هایی از مناطق آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاورمیانه در میان برترینها مشاهده می شود.

وی افزود: اسامی ۱۰۰ دانشگاهی که در این رتبه بندی به عنوان دانشگاه های برتر از نظر شاخص نسبت دانشجو به استاد معرفی شده اند در فهرست کلی دانشگاه های برتر این نظام در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز قرار دارد.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: متوسط نسبت دانشجو به استاد در فهرست تمامی رتبه بندی تامیز برای ۸۰۰ دانشگاه برتر ۱۶.۵ دانشجو به هر عضو هیات علمی است.

مهراد تاکید کرد: دانشگاه هایی که کل دانشجویان آنها بیشتر از ۵ هزار دانشجو نیست بهترین نسبت دانشجو به استاد را داشته اند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: به طور مثال این نسبت در کالج پزشکی لیسکانسین آمریکا با هزار و ۲۱۱ دانشجو برابر با ۶ دهم است که رتبه نخست این رتبه را به خود اختصاص داده است و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه بیشتر از دانشجویان آن است.

مهراد خاطرنشان کرد: در میان دانشگاه هایی که تعداد دانشجویان آنها بیش از ۱۵ هزار نفر است دانشگاه جانز هابکینز در آمریکا علی رغم داشتن دانشجویان بیشمار این نسبت را به خوبی کنترل کرده و با نسبت ۳.۵ در جایگاه ۱۱ نشسته است.

وی عنوان کرد: از نظر این شاخص ۲۳ کشور جهان در میان ۱۰۰ دانشگاه ممتاز دیده می شوند که انگلستان و ایران از این نظر سهمی در بین آنها ندارند.

استاد علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز اظهار داشت: این نسبت در دانشگاه داکا در بنگلادش ۷ دانشجو به هر عضو هیات علمی است و تعداد دانشجویان این دانشگاه ۶۲ هزار نفر است.

مهراد گفت: انستیتو فناوری کالیفرنیا به عنوان بهترین دانشگاه کوچک این نظام رتبه بندی معرفی شده و این نسبت در این انستیتو برابر با نسبت با دانشجو به استاد در دانشگاه داکا در بنگلادش است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان انستیتو فناوری کالیفرنیا ۲ هزار و ۲۴۳ دانشجو و رتبه آن در این رتبه بندی ۴۷ است.

استاد علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید کرد: براساس این رتبه بندی دانشگاه های شیکاگو، پلی تکنیک تومسک در روسیه و دانشگاه داکا مشترکا در رتبه ۴۷ در بین ۱۰۰ دانشگاه ممتاز قرار دارند.

مهراد اظهار داشت: ژاپن در این رتبه بندی دارای ۴ دانشگاه برتر در بین ۱۰ دانشگاه نخست آن است. دانشگاه شووا با ۳ هزار و ۶۷۵ دانشجو و نسبت ۲.۵ در رتبه چهارم، دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو با ۲ هزار و ۸۷۳ دانشجو و نسبت به ۳.۳ در رتبه هفتم، دانشگاه های جان تندو با ۳ هزار ۹۷۵ دانشجو و نسبت ۳.۷ و یوکوهاما سی تی با ۴ هزار و ۱۲۲ دانشجو و نسبت ۳.۷ مشترکا در رتبه دهم این رتبه بندی قرار دارد.

وی عنوان کرد: رتبه های اول تا سوم این رتبه بندی در اختیار دانشگاه های آمریکا است که کالج پزشکی ویسکانسین با هزار و ۲۱۱ دانشجو، دانشگاه بهداشت و علوم اورگون با ۲ هزار و ۸۳۸ دانشجو و دانشگاه راش با هزار و ۸۵۵ دانشجو به ترتیب دارای نسبت دانشجو به عضو هیات علمی ۶ دهم، ۱.۱ و ۲.۱ هستند.

استاد علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی وین با ۲ هزار و ۸۵۷ دانشجو رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه ۲.۹ است.

مهراد تاکید کرد: در قاره اروپا در دانشگاه کپنهاک در دانمارک و دانشگاه علوم کشاورزی سوئد نسبت دانشجو به استاد به ترتیب ۴.۱ و ۴.۶ است. تعداد دانشجویان این دو دانشگاه به ترتیب ۲۷ هزار و ۵۴۷ و ۳ هزار و ۸۷۹ دانشجو است.

وی افزود: نخستین دانشگاه فرانسه اکول پلی تکنیک است که در آن تعداد دانشجویان ۲ هزار و ۴۲۹ و نسبت دانشجو به استاد ۴.۸ است. این دانشگاه دارای رتبه ۱۹ است.

استاد علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز اضافه کرد: در جنوب شرق آسیا دانشگاه ملی یانگ مینگ تایوان از نظر این شاخص که ۵.۴ است با ۴ هزار و ۴۹۶ دانشجو رتبه ۲۴ را به خود اختصاص داده است.

مهراد اظهار داشت: مصر نخستین کشور اسلامی با دانشگاه کانال سوئز که نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه ۶ است رتبه ۳۴ را به خود اختصاص داده اند و تعداد دانشجویان این دانشگاه ۱۶ هزار و ۸۱۷ دانشجو است.

وی عنوان کرد: عربستان صعودی دومین کشور مسلمان است که در این رتبه بندی در بین ۱۰۰ دانشگاه ممتاز مشاهده می شود که دانشگاه نفت و معدن ملک فهد با ۶ هزار و ۸۹۸ دانشجو و نسبت ۷.۱ رتبه ۵۲ را در اختیار دارد.

استاد علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: دومین دانشگاه عربستان در این شاخص دانشگاه ملک عبدالعزیز است که این دانشگاه ۳۵ هزار و ۸۸۹ دانشجو دارد و این نسبت ۸.۴ است.

مهراد اظهار داشت: دانشگاه پزشکی کاپیتال در چین نیز مشترکا با دانشگاه ملک فهد رتبه ۵۲ را به دست آورده است و نسبت دانشجو به هر عضو هیات علمی ۷.۱ و تعداد دانشجویان این دانشگاه ۱۱ هزار و ۵۰۶ نفر است.

وی گفت: تایلند نیز در گروه ۱۰۰ دانشگاه برتر از نظر شاخص نسبت دانشجو به استاد قرار دارد و این نسبت در دانشگاه ماهیدول این کشور ۷.۵ و تعداد دانشجویان ۲۷ هزار ۴۰۲ و رتبه کسب شده ۶۲ است.

استاد علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز افزود: سومین کشور مسلمان و منطقه در این رتبه بندی پاکستان با دانشگاه ملی علوم و فناوری است که رتبه ۶۷ را به خود اختصاص داده و این نسبت ۷.۸ و تعداد دانشجویان آن ۹ هزار و ۸۰۸ دانشجو است.

مهراد اضافه کرد: نبود نام دانشگاه های ایران در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر دلالت براین دارد که جذب هیات علمی در دانشگاه های کشور باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به عبارت دیگر در شرایط فعلی نسبت دانشجو به استاد به علت کمی گرایی در سال های گذشته در وضعیت مطلوبی قرار ندارد اگرچه روند جذب هیات علمی در دانشگاه ها از سیاست های بنیادی کشور است اما نتایج رتبه بندی نشان می دهد رشد جذب هیات علمی با استانداردهای جهانی نسبت دانشجو به استاد فاصله دارد.

استاد علوم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز تاکید کرد: طبق آمارهای موجود وزارت علوم نسبت استاد به دانشجو در وزارت علوم ۳۲ و دانشگاه آزاد ۵۳ گزارش شده است.

مهراد اظهار داشت: وزارت علوم براین باور است که این نسبت لازم است به ۱۸ و واحدهای دانشگاه آزاد به ۳۳ برسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک