ارتباط بین ایده و عمل در دانشگاههای کشور قطع است
ییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با بیان اینکه ارتباط بین دانش و حرکت یا ایده و عمل در دانشگاههای کشور قطع است، گفت: باید حلقه مفقوده این ارتباط را پیدا کرده و آنها را به هم وصل کنیم.
به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر بهمن سعید پور در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه پیام نور کرمانشاه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان که امروز(هفتم مهر) در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهارکرد: همه می دانیم که در کشور ما و در سطح تمامی دانشگاه های موجود بین ایده و عمل خلاء وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر نتوانیم حلقه واسط بین ایده و عمل که در واقع همان حلقه واسط بین دانش و حرکت است را ایجاد کنیم، به بیراهه رفته ایم.
رییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور دارای دو ویژگی است. اول اینکه در آزمون های استخدامی همواره نتایج خوبی به دست می آورد و دوم برای ادامه تحصیل در دوران ارشد و دکتری در هیچکدام از دانشگاه های کشور مشکلی ندارد. یعنی اینکه در رقابت های قلم و کاغذی بچه های پیام نور همیشه موفقاند.
سعیدی پور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور رتبه اول کیفیت آموزشی را در سطح کشور دارد، تصریح کرد: این موارد نشان می دهد که دانشجویان پیام نور هرگز به صورت صوری لیسانس نمی گیرند، اما با تمامی این موارد معتقدیم یک حلقه مفقوده در این دانشگاه وجود دارد که این حلقه مفقوده در میان سایر دانشگاه های کشور هم دیده می شود و آن هم عدم ارتباط بین دانش و حرکت یا ایده و عمل است.
رییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: ما در دانشگاه ایده، نظریه و تئوری را به دانشجویان ارائه می دهیم و در نهایت دانشجویان نمره گرفته و کارشناس می شوند، اما درد آنجاست که در دنیای عمل و بازار کار، کارشناس دانشگاه های ما کارشناس عمل گرا نیست، بلکه یک کارشناس تئوری صرف است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای رفع این معضل باید بتوانیم به دانشجویان خود در دوران تحصیل مهارت بیاموزیم، لذا تصمیم گرفته ایم با انعقاد تفاهم نامه مشترکی با اداره کل فنی و حرفه ای استان، کار مهارت آموزی دانشجویان پیام نور را به آنها واگذار کنیم.
سعیدی پور یادآور شد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه این است که دانشجویان دانشگاه پیام نور با مهارت های بازارکار پس از دوران فارغ التحصیلی آشنا شوند و از سویی دیگر در دوران تحصیلشان مدرک مهارتی را نیز از فنی و حرفه ای دریافت کنند که اگر پس از فراغت از تحصیل امکان استخدام آنها وجود نداشت بتوانند از طریق همین مدرک مهارتی از بانکها تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار اخذ کنند.
وی اظهارکرد: اکثر بدبختی ها از بیکاری نشات می گیرد و اگر ما بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که دانشجو پس از دوران تحصیل بتواند در بازار کار، شغلی برای خود دست و پا کند، یقینا توانسته ایم در مقابل بسیاری از بدبختی ها بایستیم.
در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک علمی آموزشی و مهارتی بین دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه و اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان در قالب 6 ماده و 22 بند منعقد شد.