ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 120 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت

وزیر علوم خبر داد:

اتمام سند آمایش آموزش عالی تا تابستان/۱۲۰۰طرح مشترک با وزارت دفاع

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت خبر داد و گفت: دانشگاه ها با وزرت دفاع ۱۲۰۰ طرح تحقیقاتی مشترک دارند.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20  به نقل از خبرگزاری مهر، محمد فرهادی به مناسبت هفته دولت شب گذشته دربرنامه متن و حاشیه شبکه سوم سیما حاضر شد. وی گزارشی از وضعیت تولید علم در ایران ارایه کرد و به سئوالات مطرح شده پاسخ گفت.

فرهادی در پاسخ به این سئوال که می دانید دقیقا چند روز است که در دولت یازدهم وزیرعلوم هستید، گفت: از پنجم آذر سال گذشته، حدود  ۹ ماه می شود.

وی این مدت از وزارتش را خوب ارزیابی کرد و افزود: کار زیادی داریم که باید انجام شود، توسعه آموزش عالی خوب بوده، گستردگی از نظر کمی صورت گرفته و اکنون بحث کیفیت و ساماندهی آموزش عالی مطرح است.

وزیرعلوم افزود: همچنین ما به دنبال ارتقا دانشگاه‌ها در سطح بین المللی بوده و برنامه و طرح هایی نیز در این زمینه داریم. به همین صورت، پیگیر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و ماموریت گرا که کارآفرین نیز باشند هستیم. بازبینی برنامه‌ها، ساماندهی آموزش عالی و توجه به پژوهش از دیگر برنامه های در دست اجرای وزارت علوم است.

وی در پاسخ به این پرسش که شما در شرایطی وزیر شدید که مجلس با توجه به حساسیت های وزارت علوم، شاخص هایی را مطرح کرده بود، آیا نکات مورد نظر مجلس اجرایی شد، افزود:  ما در رابطه با برنامه نظام علمی کشور، نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، رسیدن به مرجعیت علمی درسال ۱۴۰۴ و برنامه رئیس جمهور برای دوره ریاست جمهوری خود در عرصه آموزش عالی و علم و فناوری برنامه وزارت علوم را تدوین و به مجلس ارایه کردیم.

سند آمایش آموزش عالی تا پایان تابستان تهیه می شود

وی افزود: ساماندهی آموزش عالی، تهیه نقشه جامع علمی کشور، آمایش آموزش عالی از برنامه های من هستند. تهیه سند آمایش آموزش عالی اساسی ترین برنامه من است که تا پایان تابستان امیدواریم تهیه و به شورا ارایه دهیم. همچنین توجه به تحقیقات و فناوری، آموزش های مهارتی و کاربردی را نیز به شدت دنبال می کنیم و نکات ویژه نمایندگان مجلس با بحث اعتدالی دنبال می شود.

فرهادی با ارائه گزارشی از وضعیت تولید علمی کشور در شش سال اخیر، گفت: در سال ۲۰۱۰ رتبه علمی ایران در جهان ۲۲ بود که در سال ۲۰۱۵  به رتبه ۱۸ ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: ما در منطقه رتبه دوم، در کشورهای جهان اسلام رتبه دوم، کشورهای جنبش عدم تعهد رتبه دوم و در کشورهای عضو اپک رتبه اول علمی را داریم و درصد سهم ایران در تولید علم جهانی از ۰.۸ در سال ۲۰۱۰ به ۱.۶۳ درصد در ۲۰۱۵ رسیده است.

۱۳ دانشگاه ایرانی در بین برترینها

وزیر علوم تصریح کرد: تعداد دانشگاه‌های ایران در یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا طی شش سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است؛ به طوری که در سال ۲۰۱۲ دانشگاه‌های ما هیچ جایگاهی در یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا نداشتند ولی در سال ۲۰۱۵، ۱۳ دانشگاه ما جزو یک درصد دانشگاه‌های برتر و تاثیرگذار دنیا هستند.

وی درباره اینکه آیا طی دوسال گذشته با توجه به افزایش شاخص ها با تغییراتی در دانشگاه‌ها مواجه بوده ایم گفت: نتیجه فعالیت های علمی باید بگذرد تا خود را نشان دهد،  تحریم و محدودیت‌های تامین امکانات علمی، باعت رکود علمی و رشد آهسته آن شده که سعی شده در دوسال گذشته توجه بیشتری به این بخش شود.

وزیرعلوم درخصوص اینکه آیا همچنان کشور ما رتبه یک رشد علمی در جهان را دارا است؟ افزود: رشد علمی شاید به آن شکل نباشد، به عنوان مثال از نظر کمیت کشور ترکیه رشد علمی  بیشتری نسبت به ما دارد اما از نظر کیفیت رشد ما بیشتر است.

تجهیز ۵۰ آزمایشگاه مرکزی

وی درباره اینکه آیا رشد علم راضی کننده است، گت: اگر به حوزه علم و فناوری توجه بیشتری صورت گیرد و اعتبارت بیشتری به این بخش اختصاص دهند، سرعت رشد ما بیشتر می شود براساس بررسی که کرده‌ایم امسال باید ۵۰ آزمایشگاه مرکزی را تجهیز کنیم.

وی افزود: در سال ۹۲ شرکت های دانش بنیان مسقر در پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری ۶۱ عدد بود که اکنون به ۵۸۶ شرکت دانش بنیان رسیده است همچنین، درسال ۹۲ شرکت هایی که خارج از پارک‌ها مستقر بودند  ۱۵۹ شرکت بود که در سال جاری به ۹۳۰ افزایش یافت.

فرهادی افزود: مراکز کارآفرینی و نوآوری سال ۹۲ از ۵۵ مرکز به ۱۱۲ مرکز افزایش یافته است. همچنین در ۴ دانشگاه دفتر انتقال فناوری تاسیس شده و ۲۲ هزار نفر اشتغال در دوسال اخیر در پارک های علم و فناوری  ایجاد شده است.

وی در پاسخ به اینکه طبق سند چشم انداز بیست ساله ایران در سال ۱۴۰۴ باید درجایگاه نخست علم و فناری کشورهای آسیای جنوب غربی قرار گیرد، با این روند که داریم تا ۱۰ سال آینده به این جایگاه آیا دست می یابیم یا نه گفت: اکنون زمان تدوین برنامه ششم توسعه است اگر توجه ویژه ای به اولویت‌های عرصه علم و فناوری صورت گیرد قطعا به این جایگاه دست می یابیم.

وزیر علوم همچنین افزود: بسیاری از مشکلات جامعه بعد از ماموریت گرا شدن دانشگاه ها به عنوان مساله به دانشگاه‌ها ارایه شده و در آنجا حل می شوند. به عنوان مثال می توان گفت دانشگاه ها در زمینه خشکسالی، انرژی های تجدید پذیر و ریزگردها برنامه دارند.

۱۲۰۰ طرح تحقیقاتی مشترک با وزارت دفاع

وزیرعلوم افزود: دانشگاه ها با وزرت دفاع ۱۲۰۰ طرح تحقیقاتی مشترک دارد و ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزایش یافته است.

فرهادی ادامه داد: بازنگری برخی از دروس نیز به دانشگاه های تیپ ارایه شده است همچین دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی هم در حال بازنگری برنامه های خود هستند که ۷۰ تا ۸۰ درصد این فارغ التحصیلان بعد از تحصیل شغل پیدا می کنند.

وی در ادامه به وضعیت آموزشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم.  ۳۲ درصد دانشجویان متعلق به دانشگاه آزاد و ۶۸ درصد مربوط به وزارت علوم هستند.

وی ادامه داد: در این دوره بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بررسی شد، آنهایی که شاخص ها و امکانات را داشتند در شورای گشترش تایید شده و آنهایی که مشکل داشتند برگردانده شدند تا تکمیل شوند. عمده مشکل آنها کمبود هیات علمی و تجهیزات بوده است.

فرهادی در پاسخ به این سوال که گفته می شود دکتر فرهادی خود را با دانشگاه آزاد درگیر نمی کند، گفت: اولین اساسنامه دانشگاه آزاد، برای ساماندهی این دانشگاه را من به عنوان وزیر فرهنگ آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر کردم و این دانشگاه در حال ساماندهی است.

وی گفت: ما دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی را هم نظارت می کنیم، توسعه ۱۲ موسسه متوقف شدند و به آنها دانشجو داده نشده است .به خیلی از دانشگاههای معمولی و روزانه نیز رشته داده نشده اند.

۷۰۰ هزار صندلی کارشناسی در کنکور امسال خالی ماند

وی افزود: هر شخصی در کنکور امسال انتخاب رشته می کرد می توانست وارد دانشگاه شود در کنکور امسال ۷۰۰ هزار صندلی کارشناسی دانشگاه‌ها خالی ماند پس خالی ماندن ظرفیت های دانشگاه آزاد، پیام نور و حتی دانشگاه های سراسری به دلیل کمبود متقاضی است.

وی درباره اینکه برخی دانشگاه ها با انگیزه مالی دانشجو جذب می کنند و دانشجو با سطح علمی پایین، مدرک با معدل بالا اخذ می کند افزود: این مساله خیلی بد است برهمین اساس ما به دنبال کیفی کردن آموزش هستیم، به ۱۲ دانشگاه مجوز پذیرش دانشجو ندادیم، و حتی جلوی یک دانشگاه به ظاهر خیلی پر سرو صدا و پر طمطراق گرفته شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک