ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 104 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

دلایل افت علوم انسانی در پژوهش

چالش های پژوهش در علوم انسانی – ۳

دلایل عقب ماندگی علوم انسانی در تحقیق و پژوهش

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تحقیقات در حوزه علوم انسانی از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با دیگر رشته های دانشگاهی نیست و در این زمینه با عقب ماندگی تحقیقات علمی مواجه هستیم.

یعقوب فتح اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه علوم انسانی، ترویج نتایج تحقیقات علمی حوزه های دیگر را به عهده دارد، افزود: اگر علوم انسانی به موازات حوزه های دیگر مانند تکنولوژی، مهندسی، طب، علوم پایه و کشاورزی حرکت نکند دستاوردهای این حوزه ها نیز منجر به تحول اجتماعی و اقتصادی نخواهد شد.

وی اضافه کرد: با ارزیابی بر اساس شاخص های مختص رشته های علوم انسانی می توان دریافت این حوزه همگام با دیگر رشته های علمی حرکت نکرده است. این درحالی است که علوم انسانی باید پیشرو و جلوتر از دیگر رشته های علمی و دانشگاهی باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته علوم انسانی نتوانسته همگام با دیگر علوم حرکت کند و در واقع می توان گفت آموزش و تحقیقات علمی در حوزه علوم انسانی روزآمد نیست.

فتح اللهی تاکید کرد: بنابراین علوم انسانی در حرکت علمی نسبت به سایر بخش ها دارای نوعی درنگ و تاخیر بوده و این وضعیت به نوعی مانع تحول در این حوزه علمی بشمار می رود.

وی با بیان اینکه علوم انسانی باتوجه به ظرفیت های فرهنگی و مکتبی کشور می تواند ارائه دهنده مدل های مختلف و ساختاری برای اجتماع و اقتصاد و فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: ایرانیان اندوخته تمدنی زیادی طی هزاران سال به دست آورده اند که دیدگاه اسلامی نیز بر آنها افزوده شده است. بنابراین علوم انسانی می تواند براساس روش های علمی و در قالب فعالیت های دانشگاهی، افکار و ایده های بلندی را به زبان روز به دانشمندان و جوامع مختلف منتقل کند و این روند در تحول علوم انسانی نیز موثر خواهد بود.

تحول علوم انسانی از نظر موضوع، روش و نتیجه روشن نیست

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: تحول علوم انسانی به لحاظ موضوع، حیطه، روش و نتیجه روشن نیست و باید با کمک متخصصین این روند به صورت روش مند طی شود.

فتح اللهی تاکید کرد: تنها با تشکیل جلسه و دورهم جمع شدن، تحول در علوم انسانی رخ نمی دهد بلکه باید پژوهشگران و دانشگاهیان مدلی مشخص برای این موضوع ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در علوم انسانی مدرن مطالب آموختنی زیادی وجود دارد، گفت: تحول در علوم انسانی به معنای کنار گذاشتن این مطالب نیست بلکه ما بر پایه ظرفیت های دینی و ملی خود و بر اساس مبانی نظری برگرفته از بینش دینی و با ابتکار در روش تحقیقات علمی در حوزه علوم انسانی، می توانیم حوزه های جدید دانشی را تدوین کنیم و زندگی بشر را که در عصر حاضر آکنده از بحران های گوناگون اجتماعی و اقتصادی است، دگرگون کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: نگرش تحول در علوم انسانی با تلاش و ابتکار عمل توسط دانشمندان این حوزه محقق می شود.

تحقیقات علوم انسانی با عقب ماندگی مواجه است

فتح اللهی با بیان اینکه در حوزه تحقیقات علوم انسانی یک نوع عقب ماندگی احساس می شود، گفت: امیدواریم با تلاش و کوشش مستمر علمی دانشمندان، روشنفکران و متخصصین با انگیزه حوزه علوم انسانی و اختصاص منابع مالی لازم و کافی در چهارچوب یک برنامه مدون این نوع عقب ماندگی ها جبران شود.

وی افزود: تحقیقات دانشجویی مانند پایان نامه و رساله های دانشجویی در حوزه علوم انسانی در سطح نسبتا خوبی قرار دارد اما وقتی این روند با سایر رشته های دانشگاهی مقایسه و بررسی شود می توان گفت که وضعیت تحقیقات در این رشته از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با دیگر رشته های دانشگاهی نیست و باید تلاش بیشتری  صورت گیرد تا این حوزه همراه با دیگر بخش های علمی حرکت کند.

لزوم افزایش حمایت مالی از پژوهش های علوم انسانی

فتح اللهی با بیان اینکه تخصیص منابع مالی به حوزه تحقیقات علوم انسانی کافی نیست، بیان کرد: دستیابی به نواندیشی و نوآوری و تحول درافکار و ایده های علمی محققان این رشته نیازمند برنامه مدون همراه با حمایت مالی ویژه است.

به گفته وی فعالیت دانشگاه ها در زمان قبل از انقلاب اسلامی تنها درحد آموزش صرف بود و تعداد انگشت شماری فعالیت های تحقیقاتی در کشور انجام می شد براین اساس طی ۱۷ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تنها ۲ هزار سند علمی ثبت شده است و این درحالی است که امروز دانشمندان کشور ۳۱۶ هزار سند علمی را در پایگاه های بین المللی به ثبت رسانده اند.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: مدیران باید انگیزه قوی محققان و پژوهشگران کشور را درک کنند و با حمایت مالی موثر به توسعه این انگیزه کمک کنند اما دولتمردان در این زمینه اهتمام خوبی نداشته اند.

فتح اللهی تاکید کرد: حمایت مالی از تحقیق و پژوهش تنها مختص حوزه علوم انسانی نیست بلکه باید به سایر بخش ها نیز توجه شود اما علوم انسانی نیازمند توجه بیشتری است.

علوم انسانی کامل کننده زنجیره تجاری سازی دیگر حوزه ها است

وی خاطرنشان کرد: علوم انسانی مدل ها و ساختارهای لازم را برای تجاری سازی دیگر علوم ترسیم می کند و این حوزه کامل کننده زنجیره تجاری سازی نتایج و دستاورد های تحقیقاتی دیگر حوزه های دانشگاهی است، البته خودش نیز می تواند در حوزه هایی چون فناوری های نرم و نظام نوآوری ملی فعالیت کند و جریان های جدیدی را رقم بزند. بدین ترتیب علوم انسانی می تواند در پیکره اجتماع و اقتصاد خون تازه ای را به جریان بیندازد و در تحول بنیادین نظام های اجتماعی-اقتصادی نقش بی بدیل خود را عملی سازد.

معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس تجاری سازی را یکی از حلقه های پیوند تحقیقات علمی با اقتصاد و اجتماع و فرهنگ عنوان کرد و گفت: علوم انسانی می تواند سیستم های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی طراحی و تدوین کند و این مدل ها را برای تحول در کشور ارائه دهد تا با کاربست آنها تحرکات اقتصادی درون زا جریان یابد که این امر به نوعی ثروت افزایی بشمار می رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک