ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 227 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

آیین‌نامه تخلفات علمی آماده ابلاغ

وزیر علوم خبر داد

آیین‌نامه تخلفات علمی آماده ابلاغ/ توقف پذیرش دانشجو در 160 رشته

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فرآیند بازبینی در رشته‌های دانشگاهی در وزارت علوم، گفت: در حال حاضر حدود 600 رشته در شورای گسترش آموزش عالی در حال بازبینی است.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، محمد فرهادی در حاشیه نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی و در جمع خبرنگاران، گفت: از این 600 رشته، تاکنون فرآیند بازبینی 300 رشته از این تعداد انجام شده است.

 

وی ادامه داد: 300 رشته مربوط به علوم انسانی است که از طریق شورای تحول علوم انسانی در حال بررسی و بازبینی است و 300 رشته دیگر به رشته‌های غیر علوم انسانی مربوط است.

 

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی آموزش عالی در حوزه رشته‌ها و ظرفیت‌های دانشگاهی در حال بررسی است، گفت: این فرآیند از اوایل کار این دولت آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال به نتیجه برسد.

 

فرهادی در خصوص تعیین ظرفیت‌ها و بازنگری در میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: ظرفیت‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی تعیین شده که برای مقطع کارشناسی ارشد این ظرفیت 20 دانشجو و برای دکتری هفت دانشجو است.

 

وزیر علوم در مورد تاسیس رشته‌های جدید و دانشگاه‌ها، افزود: این اقدام به شرط داشتن شرایط حداقلی مانند امکانات فیزیکی و بهره‌مندی از اساتید محقق می‌شود با این حال تعدادی از رشته‌های جدید به تائید شورای گسترش آموزش عالی رسیده و پذیرش در تعدادی دیگر نیز متوقف شده است، تاکنون 160 رشته متوقف شده و از امسال این ظرفیت اعمال خواهد شد.

 

فرهادی تصریح کرد: البته این مساله پیش از این هم وجود داشت اما رعایت نمی‌شد.

 

وی در مورد پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از راهکارهای ما این است که دانشگاه آزاد در برخی از رشته‌ها امکانات خود را ارتقاء دهد همچنین این دانشگاه برخی از دانشجویان خود را به رشته های دیگر منتقل کند.

 

آیین نامه تخلفات علمی آماده ابلاغ

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور سراسری سال 94 در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به بررسی تخلفات و تقلب‌های پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، تصریح کرد: بحث سرقت علمی و تخلفات پژوهشی در دانشگاه‌ها از طریق ضوابط و مقررات هیات علمی یا قوانین انضباطی دانشجویان صورت می‌گیرد که آئین‌نامه آن نیز آماده شده و ابلاغ خواهد شد.

 

فرهادی ادامه داد: متاسفانه در خصوص تخلفات علمی که خارج از محیط دانشگاهی صورت می‌گرفت قانونی وجود نداشت و به همین دلیل در وزارت‌خانه لایحه‌ای تنظیم کردیم که از طریق دولت به مجلس ابلاغ خواهد شد.

 

وی ادامه داد:‌ امروز ممکن است هر فروشگاهی که خدمات کپی و زیراکس را ارائه می‌دهد، تخلف کند؛ این مساله به دلیل اینکه تعداد دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی زیاد هستند، وجود دارد.

 

وزیر علوم تصریح کرد: ما به این منظور لایحه‌ای تنظیم کردیم، علاوه بر این، یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از تخلف در پایان‌نامه‌ها ثبت آن در یک سایت مشخص است.

 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به برخی از انتقادات به کمیته شکل گرفته در شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تعیین روسای دانشگاه‌ها، عنوان کرد: این مسئله را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده که مانند سایر مصوبات آن است.

 

وی ادامه داد: براساس این مصوبات اگر برای انتخاب رئیس یک دانشگاه در این کمیته اجماع صورت گیرد آن اجماع به شورا ابلاغ شده و با حکم وزیر رئیس دانشگاه منصوب می‌شوند و عدم اجماع مسئله در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی خواهد شد.

 

 

 

وقف در آموزش عالی باید افزایش یابد

 

فرهادی در گردهمایی خیرین آموزش عالی نیز با بیان اینکه آموزش عالی کشور ما در حال حاضر بسیار گسترده شده است، گفت: امروز بیش از 2800 موسسه آموزش عالی داریم که از این تعداد 280 موسسه در قالب دانشگاه فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه توسعه آموزش عالی در کشور ما متناسب با اعتبارات رشد نکرده است، عنوان کرد: شاید اگر اعتبارات فعلی به میزان سه برابر افزایش یابد بتوانیم حداقلی از امکانات را تامین کنیم، متاسفانه سرانه دانشجویان آنچه که باید باشد نیست و اینجاست که نقش خیران آموزش عالی محقق می شود.

 

وزیر علوم با بیان اینکه باید تاریخ بالنده ایران در حوزه علم و فناوری را احیاء کنیم، تصریح کرد: یکی از عرصه‌های درخشان علم و فناوری در تاریخ کشور ما ربع رشیدی بود که بنا داریم جایگاه آن را احیاء کنیم، امروزه وجود و ارتقاء بسیاری از مراکز عالی در دنیا به دلیل وقفیات و موسسات خیریه است.

 

فرهادی گفت: سیاست‌های کلی علم و فناوری در کشور ما این است که مشارکت بخش‌های غیر دولتی در توسعه فناوری بیشتر شده و سهم وقف افزایش یابد، خوشبختانه این حرکت در وزارت علوم آغاز شده و در شهرهایی مانند تهران، کاشان، شیراز و اصفهان بنیادهای خیران شکل گرفته است.

 

فرهادی با اشاره به فعال شدن هدفمند ستاد خیرین در وزارت علوم، عنوان کرد: در جهت همسان‌سازی فعالیت‌های بنیادهای خیریه بر آن شدیم تا بنیاد ملی خیران راه‌اندازی شود، البته پیش از راه‌اندازی این بنیاد، بنیادهای خیریه در 50 دانشگاه وجود داشته است.

 

وی افزود: علاوه بر این روز ولادت امام حسن(ع) را به عنوان روز خیرین آموزش عالی کشور در تقویم درج کرده‌ایم و از امسال نیز بودجه مستقلی برای حمایت از طرح‌های عمرانی خیرساز پیش‌بینی شده است.

 

فرهادی در خصوص سایر تسهیلات اعطایی وزارت علوم به خیران، عنوان کرد: نام‌گذاری بناهای ساخته شده توسط خیران به نام آن‌ها و یا آنچه که مدنظر آن‌هاست، از دیگر رویکردهای ما در حمایت از خیران در وزارت علوم است؛ علاوه بر این وزارت‌خانه در نظر دارد در تکمیل طرح‌هایی که توسط خیرین 50 درصد آن انجام شده کمک کند.

 

فرهادی تاکید کرد: یکی دیگر از تسهیلات ما فراهم کردن امکانات برای خیران به منظور دریافت وام و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که فعالیت خیریه تنها محدود به ساخت‌وساز نمی‌شود، اظهار کرد: تجهیز آزمایشگاه‌ها، خرید ابزار علمی، بورسیه کردن دانشجویان و نخبگان کم‌بضاعت و ... از دیگر اقداماتی است که خیران می‌توانند انجام دهند.

 

وی افزود: البته این فعالیت‌ها در کشور آغاز شده، به عنوان نمونه بنیاد حمایت از بورسیه‌های نخبه در کاشان فعالیت‌های ارزشمندی را در این خصوص داشته است.

 

فرهادی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی کنونی در آموزش عالی، بیان کرد: در حال حاضر 34 پروژه عمرانی با متراژ 100 هزار مترمربع با مشارکت خیران در حال ساخت است که 11 پروژه از این تعداد با مساحت 36 هزار مترمربع به خوابگاه اختصاص دارد.

 

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی ما کمبود فضاهای خوابگاهی است این کمبود در حدود 65 هزار مترمربع برای دانشجویان مجرد است، این نیاز برای دانشجویان متاهل بسیار بیشتر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک