ضعف دانشجویان کشور در تکلم به زبان انگلیسی
رئیس دانشگاه آزاد شیراز معتقد است برخلاف هوش بالای جوانان خصوصا دانشجویان در یادگیری دستور زبان انگلیسی، اما قدرت تکلم به این زبان در آنان ضعیف و ناکارآمد است.
به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISi20 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، حمزه صیدی سارویی در همایش ملی نوآوریها در آموزش و ارزشیابی زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد شیراز گفت: موضوع تلکم جوانان ایرانی در زبان انگلیسی موضوع تازهای نیست، چرا که از دیرباز این مشکل وجود داشته است.
وی افزود: جوانان ما به خوبی زبان میخوانند و دستور زبان و ادبیات آن را میدانند اما در صحبت کردن قوی نیستند که بخش عمدهای از این نقص به فقدان اعتماد به نفس در آنها باز میگردد.
رئیس دانشگاه آزاد شیراز خاطرنشان کرد: امید است اینگونه همایشها کمکی باشد در راستای حل مشکلات و مسائلی که در بحث آموزش زبان و یادگیری وجود دارد.
سارویی گفت: دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین دستاوردهای موفق انقلاب اسلامی و از بهترین دانشگاههای حضوری دنیاست که از نظر تعداد دانشجو هم حرف برای گفتن دارد.
وی تصریح کرد: امروز تولید علم در کشور ما نزدیک به 1.6 درصد است و این در حالی است که یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل دادهایم، اما رشد و میزان تولیدات علمی ایران در جایگاه مناسبی قرار دارد.
رئیس دانشگاه آزاد واحد شیراز با ابراز امیدواری از اینکه تولید علم و دانش در راستای تولید ثروت نیز حرکت کند، عنوان کرد: در دنیای امروز تلاش میشود بخش عمدهای از درآمد و ثروت کشورها از طریق شرکتهای دانش بنیان تأمین شود.
سارویی ادامه داد: پایننامههای دانشجویی باید در راستای تولید ثروت باشند و این چیزی است که بیش از هر شاخص دیگری برای ما اهمیت دارد.
وی افزود: رشد و گسترش تحصیلات تکمیلی برای واحدهای دانشگاهی آزاد به عنوان یک اصل قلمداد میشود که در کنار آن موضوع ایجاد شرکتهای دانش بنیان و همچنین تبدیل آن علم به ثروت دو ایده ایست که از طرف ریاست عالیه دانشگاه مطرح شده و در عمده واحدهای دانشگاهی این کار در حال انجام است.
رئیس دانشگاه آزاد شیراز گفت: این واحد نیز با وجود پتانسیلهای موجود تلاش میکند از نظر مراکز رشد و ایجاد شرکتهای دانش بنیان موفق عمل کند.
سارویی خطرنشان کرد: شرایط امروز جامعه میطلبد که شتاب علمی استادان و دانشجویان با سرعت بیشتری انجام شود.
وی ابراز امیداوری کرد این همایش سرآغازی برای طرح یافتههای جدید برای دانشجویان و استادان علاقمند به زبان انگلیسی شود.
دبیر علمی همایش ملی نوآوریها در آموزش و ارزشیابی زبان انگلیسی نیز بیان کرد: 200 مقاله به دبیرخانه این همایش در شیراز ارسال شده که پس از داوری 120 مقاله پذیرفته شد که 10 مورد آن به شکل سخنرانی شفاهی و مابقی به صورت پوستر در این همایش یک روزه ارائه خواهد شد.
دکتر باقری هدف از برگزاری همایش ملی نوآوریها در آموزش، یادگیری و ارزشیابی زبان انگلیسی را ایجاد یک فرصت برای تشریک مساعی و نوآوریهای آموزش زبان و فراهم آوردن زمینهای برای تعاملات مشترک با دانشگاههای سراسر کشور دانست.