ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 126 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه فردوسی از 95

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی:

پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید دانشگاه فردوسی از سال 95

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی با اشاره به توسعه دانشکده معماری، شهرسازی و هنر اسلامی از راه‌اندازی حداقل هفت رشته از گرایش‌های هنر در این دانشکده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

دکتر محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در ادامه با بیان اینکه «دانشکده معماری، شهرسازی و هنر اسلامی دانشگاه پیش از این تنها به عنوان یک رشته معماری در دانشکده مهندسی ارایه می‌شد» اظهار کرد: پس از مدتی این رشته از این دانشکده جدا و تبدیل به دانشکده معماری، شهرسازی و هنر اسلامی شد.

 

وی ادامه داد: اما چون این رشته جزو زیرگروه‌های هنر بود، می‌توانست گرایشات آن را نیز شامل شود؛ با این حال عملا کسی به دنبال ملموس کردن پسوند هنر اسلامی نبود که یکی از علت‌های آن شاید کمبود توجه و علاقه بوده باشد.

 

هاشمی تصریح کرد: در مدیریت جدید دانشگاه ما به دنبال راه‌اندازی حداقل هفت گرایش هنر در طرح خود در این دانشکده هستیم؛ در حال حاضر اولویت ما پذیرش عضو هیات علمی است که باید در شورای جذب دانشگاه این مساله بررسی شود.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی اضافه کرد: برای راه‌اندازی این رشته‌ها ما حداقل به دو عضو هیات علمی رسمی نیاز داریم؛ باید توجه داشت تعداد فارغ‌التحصیلان دکتری این گرایش در کشور کم است.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه تا سال 95 حداقل در یک یا دو گرایش در سطح کارشناسی دانشجو بپذیرد.

 

هاشمی در پاسخ به این سوال که «آیا دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای و کارودانش نیز می‌توانند در این رشته‌ها پذیرش شوند» گفت: این مساله جزو سیاست‌های وزارتخانه خواهد بود؛ با این حال هم‌اکنون در مراکز غیرانتفاعی این دانش‌آموزان پذیرش می‌شوند؛ به نظر نمی‌رسد محدودیتی در این حوزه وجود داشته باشد.

 

وی گفت: با این حال ما برای توسعه هنر در کالج دانشگاه نیز در حال فعالیت هستیم؛ در حقیقت در این مجموعه ما به ارائه مدارک عملی و آموزش عالی آزاد خواهیم پرداخت.

 

هاشمی بیان کرد: یکی از رشته‌های مورد نظر ما در این بخش تدریس بخش‌هایی از هنر سینماست. فعلا در حال کارشناسی طرح هستیم؛ امیداوریم در مهر 94 به صورت درس‌های کالج، این آموزش‌ها ارایه شود.

 

 

احتمال پذیرش دانشجو در دو رشته تحصیلی بین رشته‌ای از سال آینده

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص اقدامات دانشگاه برای ایجاد رشته‌های جدید، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های وزارتخانه که جزو نیازهای کشور در حوزه دانشگاهی نیز بشمار می‌رود، توجه به راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی موسوم به بین رشته‌ای است؛ مطمئنا اگر در این حوزه ورود نیابیم، دچار عقب‌افتادگی خواهیم شد.

 

هاشمی تاکید کرد: البته باید توجه داشت اگر بدون اقدامات کارشناسی در این حوزه ورود یابیم، بعید نیست در آینده با مشکل مواجه شویم.

 

وی افزود: کار کارشناسی در این حوزه حداقل به دو سال کار زمان در دانشگاه نیاز دارد.

 

هاشمی با اشاره به نوع دیگر رشته‌های تحصیلی بین رشته‌ای خاطرنشان کرد: نوع دیگر اینگونه رشته‌ها مربوط به رشته‌هایی است که در دانشگاه‌های دیگر راه‌اندازی شده و ما می‌خواهیم آن را وارد دانشگاه خود کنیم؛ البته باید توجه داشت در ایجاد رشته‌های تحصیلی بین رشته‌ای‌ اصل بر نیازهای بومی است.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی در ادامه در مورد فعالیت‌های دانشگاه در این حوزه گفت: در حال حاضر گروه‌های ما در حوزه ایجاد رشته‌های تحصیلی بین رشته‌ای اقدامات زیادی انجام داده و پیشنهاداتی ارایه کرده‌اند در حال حاضر برخی از این رشته‌ها توسط دانشگاه به تصویب رسیده و برخی نیز در حال ارزیابی است.

 

هاشمی اضافه کرد: به عنوان نمونه ما در دانشکده الهیات چند رشته جدید ایجاد کردیم؛ که یکی از آن‌ها فقه مقارن یا فقه مقایسه‌ای بوده است؛ این رشته در خصوص بررسی تفاوت‌ها و اشتراکات فقه در اهل سنت و شیعه است.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر اقدامات گسترده ما در این حوزه ایجاد رشته‌های تحصیلی بین‌رشته‌ای در حوزه علوم شناختی است؛ این رشته‌ها چهار محور اصلی دارد که یکی از آن‌ها بین دانشگاه و حوزه مشترک بوده و سایر آن نیز تنها به دانشگاه مربوط است.

 

هاشمی ادامه داد: این رشته‌ها به حوزه روانشناسی، زیست شناختی و علوم پایه و نیز هوش مصنوعی و مهندسی ارتباط دارد.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی تاکید کرد: در حال حاضر برای دو رشته از این تعداد موافقت اولیه صورت گرفته و یکی از آن‌ها نیز قطعی شده است که مربوط به علوم مهندسی است؛ یکی دیگر از این رشته‌ها که در دست بررسی است، مربوط به رایانه، در حوزه مهندسی بوده و دیگری در حوزه علوم پایه، تحت عنوان علوم شناختی زیستی، شناخته می‌شود.

 

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص رشته مربوط به علوم شناختی زیست‌شناختی گفت: برای این رشته موافقت دانشگاه صورت گرفته و برای برنامه‌ریزی بیشتر ما طرح آن را به دانشکده علوم پایه بازگردانده‌ایم.

 

هاشمی همچنین به سایر رشته‌های در حال برنامه‌ریزی در گروه‌های دانشگاه اشاره کرد و افزود: چند رشته دیگر نیز در حال برنامه‌ریزی وزارتی است؛ به عنوان مثال رشته ریاضیات پزشکی و ریاضیات صنعتی از این دسته است؛ در حال حاضر رشته ریاضیات پزشکی برای بررسی بیشتر به تهران رفته و بخش مربوط به پزشکی آن تصویب شده و بخش مربوط به بررسی مسایل آن در وزارت علوم باقی مانده که کمی زمان‌بر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه «یکی از مشکلات بین رشته‌ای بینابین بودن مشکل تولی و تصدی‌گری در اداره این رشته‌هاست» اظهار کرد: اخیرا شنیده شده وزارت بهداشت نسبت به رشته‌هایی که جنبه پزشکی دارد، حساسیت داشته و معتقد است این رشته‌ها باید در دل دانشگاه‌های علوم پزشکی ارایه شود.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی بیان کرد: از بین رشته‌های تحصیلی بین رشته‌ای، در حوزه کامپیوتر از سال آینده پذیرش خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: بعید می‌دانم در سایر رشته‌ها به پذیرش سال آینده برسیم. همچنین ما در رشته مهندسی پزشکی مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه ارایه می‌کردیم که هم‌اکنون به دنبال راه‌اندازی دکتری آن نیز هستیم؛ به احتمال قوی در این رشته از سال آینده دانشجو می‌پذیریم.

 

هاشمی تصریح کرد: این تعارض مسئولیت‌ها و شفاف نبودن تولی امور، مهم است و مانع کار ما خواهد بود.

 

تدوین آیین‌نامه اجرایی رشته‌های تحصیلی بین‌رشته‌ای

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی همچنین از طراحی و تعریف عضو هیات علمی پیوسته در قالب آیین‌نامه خبر داد و بیان کرد: در این آیین‌نامه‌ها اساتید علاوه بر اینکه عضو یک هیات علمی هستند، در رشته‌ای دیگر به عنوان عضو پیوسته در گروه فعالیت خواهند کرد.

 

هاشمی گفت: این آیین‌نامه ظرف دو ماه آینده به تصویب خواهد رسید.

 

وی تاکید کرد: با این حال اگر مشغله اساتید و کف و سقف موظف تدریس آن‌ها بالا باشد، با اصل رشته موافقت نخواهد شد.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی تدوین این آیین‌نامه را در راستای بومی و واگذاری اختیارات به دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بومی‌سازی اختیارات در دانشگاه از مسایل مهمی است که ما نیز دنبال آن بوده‌ایم

.

 

در راستای تمرکززدایی شوراهای دانشگاه فعال شده‌اند

هاشمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه «در راستای تمرکززدایی ما برخی اختیارات را به مدیریت‌های گروه‌های آموزشی واگذار کرده‌ایم» گفت: به همین منظور شوراهای دانشگاه فعال‌تر شده‌اند تا در تصمیم‌سازی ما را یاری کنند؛ ما نیز طرح‌های این شوراها را بازنگری می‌کنیم تا در صورت عدم مغایرت با قوانین، به تمام دانشکده‌ها ابلاغ شود.

 

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه ما آزمون جامع در مقطع دکتری را احیا کردیم؛ پیش از این مقررات آن تبدیل به مقاله‌نویسی و مقاله‌سازی شده بود که آن را به مجرای اصلی بازگرداندیم؛ در حقیقت این شورای گروه است که باید تصویب کند، دانشجو چه برنامه‌ای داشته باشد.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی ادامه داد: همچنین باید در واگذاری اختیار برنامه‌ریزی درسی به گروه‌ها ورود یافت تا برنامه‌ها با نیازهای فعلی و آتی جامعه انطباق یابد؛ دانشگاه در بسیاری از جنبه‌ها با وجود ظرفیت نتوانسته وارد شده و نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه‌های نسل یک و دو فعالیت داشتند اما هم‌اکنون ما وارد دوره فعالیت دانشگاه‌های نسل سوم شده‌ایم؛ باید برنامه‌ریزی ما در حوزه درسی نیز برای این منظور متفاوت باشد.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه «هم‌اکنون در دنیا دانشگاه‌های بزرگ ایالتی متکفل رفع نیازهای یک ایالت هستند» خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز دانشگاه مادر استان نیز باید بتواند نیازهای استان را برآورده کند؛ برآورده کردن نیازها مستلزم شناخت آن و تغییر برنامه‌ها متناسب با رفع این نیازهاست.

 

هاشمی تاکید کرد: امروز وزارت علوم نیز دنبال واگذاری مسئولیت به دانشگاه‌هاست؛ شورای معاونان منطقه نیز در همین راستا تشکیل شده است.

 

وی اضافه کرد: ما نیز جزو اولین شوراهای منطقه‌ای هستیم که وارد عمل شدیم؛ با این حال هنوز تمرکز وجود دارد؛ در حال حاضر هیات ممیزه هر استان در حوزه تخصصی علمی اظهار نظر می‌کند و برنامه‌های دانشگاه‌های هر استان را بررسی و تصویب می‌کند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی بیان کرد: برنامه ما این است که در بازه‌ای پنج ساله برنامه‌های درسی را روزآمد کنیم؛ در حال حاضر فقط سه هیات ممیزه در استان فعالیت دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک