ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 290 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

برنامه اشتغال 100 هزار دانشجوی دکتری!!

معاون آموزشی وزارت علوم:

برنامه مشخصی برای اشتغال ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری نداریم

معاون آموزشی وزارت علوم بر ضرورت ایجاد رابطه هدفمند بین اشتغال و تحصیل در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یکصد هزار دانشجوی دکتری در کشور وجود دارد که برنامه مشخصی برای اشتغال آن‌ها بعد از فارغ التحصیلی وجود ندارد. بنابراین باید با کنترل توسعه تحصیلات تکمیلی رابطه هدفمند بین اشتغال و تحصیل در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور که امروز در ستاد مرکزی این دانشگاه برگزار شد، به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در دانشگاه در مدیریت گذشته اشاره کرد و گفت: تجمیع و ساماندهی واحدهای دانشگاه پیام نور یکی از سیاست‌های وزارت علوم است که خوشبختانه این اقدام در مدیریت گذشته دانشگاه به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه تشکیل شورای راهبردی در دانشگاه پیام نور را از دیگر برنامه‌های مثبت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور سهم قابل توجهی در آموزش عالی ایفا می‌کند،‌ بنابراین تشکیل شورای راهبردی در این دانشگاه لازم بود. امیدوارم این شورا با ترکیب جدید و اهداف بلند مدت بتواند گامی بلند در دستیابی به اهداف را ایفا کند، چرا که مدیریت دانشگاه‌ها یک مدیریت تیمی وگروهی است و یک فرد نمی‌تواند تصمیم‌گیری‌های موثری در دانشگاه ایفا کند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور در یک برهه زمانی که اقتضا می‌شد آموزش عالی توسعه پیدا کند شکل گرفت و توانست در کنار زیرنظام‌های دیگر نظیر دانشگاه آزاد، این خلاء را جبران کند اما نکته‌ای که وجود دارد این زیرنظام در گذر زمان در مدار آموزش عالی قرار نگرفت و باید در راستای ماموریت تعریف شده خود که آموزش‌های مجازی و نیمه حضور هست،‌ رشد پیدا کند.

دکتر شریعتی افزود: در حال حاضر تعداد ۲۸۰۰ مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد که این تعداد در مقایسه با کشور چین که جمعیت میلیاردی دارد، بیشتر است. در واقع جمعیت دانشجویی کشور ما از سال ۸۲ افزایش پیدا کرد و به تبع آن جمعیت هیات علمی کشور نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور در یک مقطع زمانی یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دانشجویی داشت،‌ اما امروزه با کاهش جمعیت دانشجویی کشور این آمار به ۵۵۰ هزار دانشجو کاهش یافته است. بنابراین باید نسبت جمعیت دانشجویی به هیات علمی در این دانشگاه متناسب باشد. به طوری که در زمانی نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه پیام نور ۲۵۰ بود و امروز به ۱۳۰ رسیده که این وضعیت نیز باید به حد استاندارد برسد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه آموزش‌های مجازی باید در دانشگاه پیام نور به عنوان یک برند باشد، گفت: براساس ماموریتی که برای دانشگاه پیام نور تعریف شد، این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مجازی و غیر حضوری شناخته می‌شود،‌ اگرچه این تعریف منافی آموزش‌های نیمه حضوری نیست اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید دانشگاه پیام نور به عنوان یک برند در عرصه آموزش‌های مجازی در ایران و عرصه بین المللی شناخته شود چرا که همه دانشگاه‌های دنیا برای خود برند مشخصی دارند و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نباید برند دانشگاه‌ را نفی کند.

به گفته وی، انتظاری که از دانشگاه پیام نور وجود دارد این است که کلاس‌های این دانشگاه باید با حضور چند صد هزار دانشجو برگزار شود نه اینکه به ۳۰ یا ۴۰ دانشجو در کلاس قانع باشیم و باید سیاست‌هایی به کار گرفته شود تا براساس آن دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه ملی و حتی فراملی عمل کند.

دکتر شریعتی تاکید کرد: یکی از راه‌های موفقیت دانشگاه پیام نور در عرصه‌های ملی و فراملی این است که بتواند زیرساخت‌های خود را متناسب با ماموریت دانشگاه یعنی همان آموزش مجازی تقویت کند تا براساس آن همه جوانان کشور حتی در نقاط دور افتاده نیز که شرایط رفاهی برای تردد در دانشگاه‌های حضوری را ندارند، به آموزش عالی دسترسی پیدا کنند. همچنان که یکی از رسالت‌های طرح آمایش آموزش عالی در وزارت علوم نیز همین ماموریت‌گرایی است.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از اشکالات زیرنظام‌های آموزشی ما این است که همه آن‌ها می‌خواهند همه کار را انجام بدهند. در حالی که دانشگاهی موفق خواهد شد که بتواند در جهت ماموریت مداری خود حرکت کند. بنابراین اگر ماموریت اصلی دانشگاه پیام نور، آموزش مجازی است باید در این راستا امکانات خود را صرف کند.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع زیربنای فضاهای دانشگاه پیام نور است که ۲۵۰ هزار متر مربع نیز در دست ساخت وجود دارند. نکته‌ای که اهمیت دارد این است که اگر ما معتقد به آموزش مجازی در دانشگاه هستیم، چرا باید پروژه‌های عمرانی خود را توسعه بدهیم.

دکتر شریعتی افزود: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست و حدود ۷ هزار میلیارد تومان به کل آموزش عالی اعتبار اختصاص داده شده است. دانشگاه پیام نور با ۲۷۰ میلیارد بودجه عمومی و ۷۰۰ میلیارد درآمد اختصاصی باید بتواند به اهداف خود برسد. بنابراین وقتی آموزش عالی با مشکل بودجه مواجه است، چرا باید مراکز از لحاظ بودجه‌ای به دولت متکی باشند تا تامین اعتبار کنند و پروژه‌های عمرانی ناتمام خود را تکمیل نمایند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران آموزش عالی باید ملی بیاندیشند و سازمانی حرکت کنند، گفت: اگر در تصمیم‌گیری‌های خود منافع ملی را در نظر بگیریم، بهتر می‌توانیم برای آن سازمان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

دکتر شریعتی همچنین به مدیریت دانشگاه پیام نور توصیه و عنوان کرد و افزود: اولین توصیه من این است که برند دانشگاه را به عنوان دانشگاه منحصر به فرد غیر حضوری حفظ کند ، دوم اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور باید کنترل شود و رابطه هدفمند بین اشتغال و تحصیل در کشور درست بشود، چرا که در حال حاضر یکصد هزار دانشجوی دکتری در کشور وجود دارد و سالیانه ۲۴ هزار نفر به دوره دکتری وارد می‌شوند. باید هدف شغلی این افراد در نظر گرفته شود تا بعد از فارغ التحصیلی با مشکل بیکاری مواجه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر رابطه هدفمند بین اشتغال و تحصیل در کشور وجود ندارد،  به طوری که در فراخوان‌های گذشته وزارت علوم برای جذب هیات علمی شاهد این خلاء هستیم چرا که در هر فراخوان نزدیک به ۳۰ هزار نفر برای هیات علمی شدن ثبت نام کردند که ۷۰ درصد آن‌ها دکتری بودند . این در حالی است که در بهترین حالت ما به ۵۰۰۰ هیات علمی در دانشگاه‌ها نیاز داریم.

دکتر شریعتی توجه به حوزه بین الملل را یکی دیگر از توصیه‌های خود در دانشگاه پیام نور دانست و گفت: با توجه به این پتانسیل عظیمی که در دانشگاه پیام نور وجود دارد، این دانشگاه بهتر از همیشه می‌تواند در عرصه بین المللی ورود کند همچنان که ما شاهد هستیم بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای هدف به آموزش ما نیاز دارند، اما به دلایلی از جمله ملاحظات سیاسی نمی‌توانند در کشور حضور داشته باشند. دانشگاه پیام نور به خوبی می‌تواند این نیاز را تامین کند.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان هم افزایی و مدیریت منطقه‌ای را از دیگر ضرورت‌های دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های این دانشگاه در همین زمینه‌ها امکان هم افزایی با سایر زیرنظام‌های آموزشی فراهم شود تا دانشگاه‌های دولتی که با مشکل کمبود امکانات مواجه هستند، بتوانند در راستای سیاست‌های خود حرکت کنند. ضمن اینکه مدیریت منطقه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که لازم است دانشگاه پیام نور در این زمینه نیز نقش محوری ایفا کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک