ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 949 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

پلمب مؤسسات پایان‏ نامه فروشی

معاون وزیر علوم خبر داد:

پلمب تعدادی از مؤسسات پایان نامه فروشی در روزهای آینده

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه در روزهای آینده تعداد دیگری از موسسات متخلف درخصوص پایان‌نامه‌فروشی پلمب خواهند شد.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سیمایی صراف با حضور در برنامه «گفتگوی ۱۸:۳۰» شبکه خبر، درخصوص شناسایی و برخورد با فروشندگان و خریداران پایان‌نامه اظهار داشت: ۲۵ موسسه متخلف در زمینه خرید و فروش پایان‌نامه به دستور بازپرس شناسایی و در یک عملیات غافلگیر کننده، هر ۲۵ موسسه به صورت همزمان پلمب شدند.

وی از پلیس امنیت کشور به دلیل همکاری بسیار مطلوب قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه بنابر دستور مقامات قضایی توانستیم تمام اسناد و مدارک موسسات متخلف و توقیف شده را تحویل بگیریم. تاکنون اطلاعات بیش از یک هزار قرارداد فی مابین عرضه کننده و مصرف‌کننده را استخراج کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا اتمام کار بتوانیم اطلاعات ۲۰ هزار قرارداد را استخراج کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، با اشاره به تعداد عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در این آمار استخراج شده، گفت: به طور مثال اگر ۲۰ هزار قرارداد داشته باشیم یعنی حداقل ۴۰ هزار نفر در این پروسه فساد نقش دارند؛ چرا که در هر قرارداد یک نفر پایان‌نامه را تهیه می‌کند، یک نفر پایان‌نامه را ارائه و دفاع می‌کند و یک موسسه و تعدادی کارمند که سرویس ارائه می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که «چه تعداد افراد حقیقی و حقوقی در این جرم نقش دارند؟» تصریح کرد: ۲۵ موسسه پلمب شده درواقع ۲۵ شخص حقوقی هستند، ولی تمام قراردادها با اشخاص حقیقی بسته شده است؛ شامل یک رئیس موسسه، فردی که تعهد نموده پایان‌نامه را تدوین نماید و یک دانشجو نیز داوطلب این امر بوده و هزینه‌ای پرداخت کرده است.

به گفته د سیمایی صراف، نرخ فروش پایان‌نامه در این قراردادها به صورت متغیر از ۳ تا ۱۵ میلیون تومان تعیین شده و بسیار جالب و باعث تأسف آن است که در برخی موارد صفر تا صد پایان‌نامه کپی‌برداری شده است؛ حتی برخی موسسات متعهد شده‌اند که پاورپوینت ارائه پایان‌نامه را نیز تهیه و در اختیار دانشجو قرار دهند و اشکالات جلسه دفاع را نیز برطرف کنند. به عبارتی احتمالاً یکی از اشخاص آن موسسه در جلسه دفاع حضور پیدا می‌کرده و پس از شنیدن اشکالات به جای دانشجو نسبت به رفع نواقص و تکمیل مجدد پروژه اقدام می‌کرده است.

وی درپاسخ به این سوال که «بررسی مدارک ۲۵ موسسه متخلف چه زمانی تکمیل می‌شود»، عنوان کرد: ما منتظر کارشناس رسمی دادگستری بودیم که باید از سوی بازپرس معرفی می‌شد، کارشناسان ما برای انجام کار مستقر شده‌اند، از این رو احتمالاً تا یک‌ماه آینده می‌توانیم اطلاعات اولیه تمام این قراردادها را استخراج کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: اسامی تهیه‌کنندگان، موسسات، موسسین موسسه‌ها، هیئت مدیره و استفاده‌کنندگان پایان‌نامه‌ها موجود است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد عرضه‌کنندگان پایان‌نامه بسیار زیاد است؛ شما کافی است خیابان انقلاب را قدم بزنید و ببینید چقدر تبلیغات، تراکت و واحد ایجاد شده که دارند این سرویس را می‌دهند. لذا با پلیس این هماهنگی را داریم تا برخوردی که با این ۲۵ موسسه انجام شد برای بقیه موسسات متخلف نیز پیگیری شود. به عبارتی این یک فاز عملیاتی بود و حتماً در روزهای آینده تعداد دیگری موسسات متخلف را توقیف و پلمب خواهیم کرد.

سیمایی صراف با اشاره به اینکه پیگیری و برخورد با متخلفان اگر مشمول زمان شود خاصیت برخورد قاطع کاهش می‌یابد ادامه داد: در این راستا کاری موازی را آغاز کرده‌ایم؛ بخشی از برخورد برعهده قوه قضاییه و بخشی دیگر نیز با وزارت علوم است، یعنی اطلاعات استخراج شده درباره پایان‌نامه‌های جعلی دانشجویان را به کمیته انضباطی می‌بریم تا مدرک فرد باطل و مطابق قانون برای فرد متخلف محرومیت ۵ ساله از ادامه تحصیل و یا اخراج دائم درنظر گرفته شود، این‌ها اموری است که از سوی وزارت علوم در دانشگاه‌های کشور انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا قوانین موجود برای برخورد با این جرایم واقعاً بازدارنده هستند؟» توضیح داد: قانون، قانون خوبی است البته به تازگی در راه اجرای این قانون قرار گرفتیم و در آینده احتمال دارد اشکالات و کاستی‌های آن مشخص شود. البته پیش از این به‌صورت موردی در دانشگاه با این موضوع برخورد می‌شد بدین صورت که اگر دانشگاه پی می‌برد پایان‌نامه دانشجویی تقلبی است یا فردی در دانشگاه چنین تخلفی را انجام داده در هیئت‌های تخلفات انتظامی اساتید یا کمیته انضباطی برخورد انتظامی صورت می‌گرفت. قانون فعلی، کاستی دیگری را جبران کرده و عرضه‌کننده را مجرم شناخته است؛ لذا تخلف انتظامی با جرم تفاوت دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: قانون فوق‌الذکر بازدارنده است به شرطی که برخوردهای قاطع صورت گیرد و اگر کشف کردیم پایان‌نامه تقلبی است، مماشات و اغماض نکنیم. ما باید در کمیته‌های انضباطی دانشجویان و هیئت‌های تخلفات چنین پرونده‌هایی را بررسی کنیم و تمام مسئولیت‌های قانونی مثل ابطال مدرک و لغو جایگاه و ترفیعی که به استناد آن پایان‌نامه جعلی اتفاق افتاده است را به نحو مطلوب انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اراده جدی جهت برخورد قاطع با فروشندگان و خریداران پایان‌نامه وجود دارد خاطرنشان کرد: اما قانون قدری دست و پای ما را بسته است؛ به‌عنوان مثال اگر قانون این موضوع را به وزارت علوم اعلام می‌کرد که «شما به عنوان ضابط، هرکجا عرضه دیده شد، می‌توانید توقیف کنید» در آن صورت اجازه توقیف داشتیم و قضاوت را به دادگاه می‌سپردیم؛ بنابراین این نقص قانون است که باید اصلاح شود.

سیمایی صراف در پاسخ به این سئوال که تاکنون با چند استاد و یا مدیرگروه دانشگاه برخورد شده است، اظهار داشت: هم اکنون در هیئت تخلفات وزارت علوم، پرونده‌های تقلب علمی موجود است، ولی قانون اجازه نمی‌دهد اسامی افرادی که در پروژه فساد پایان نامه‌های جعلی دست داشته‌اند منتشر و اعلام کنیم؛ مطابق قانون می‌توانیم مجازات انفصال، اخراج و سلب امتیازات مادی و معنوی را انجام دهیم ولی حق انتشار اسامی را نداریم.

وی افزود: خوشحالم که دستاورد شرکت در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر آن شد که زمینه اصلاح قانون فراهم شود و آمادگی آن را داریم که تا آخر هفته پیشنهاد خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا وزارت علوم بتواند با عرضه‌کننده برخورد مستقیم داشته باشد همان‌طور که با مصرف‌کنندگان این امر در دانشگاه‌ها برخورد می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در پایان درباره نوع برخورد با متخلفان بیان کرد: دانشجوی متخلف محروم از تحصیل است و مدرک تحصیلی‌اش باطل می‌شود، ترفیع و دستمزد استاد متخلف که به واسطه پایان‌نامه جعلی به دست آمده است سلب می‌شود، عرضه کننده متخلف پلمب و اموالش مصادره خواهد شد، اشخاص حقیقی متخلف روانه زندان خواهند شد و سایت‌های متخلف نیز تعطیل خواهند شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک