ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 692 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

میانگین سن دانشمندان ایرانی ۴۰ سال

مخبر دزفولی اعلام کرد:

میانگین سن دانشمندان ایرانی ۴۰ سال است/ آمار محققان جهانی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میانگین سن دانشمندان امروز ایران ۴۰ سال است ما با خودباوری و توان جوانان توانسته‌ایم بیش از ۱۲۰۰ محقق را در سطح جهانی داشته باشیم.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در برنامه تلویزیونی «متن حاشیه» شبکه سوم سیما با موضوع بررسی و تبیین بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: همه ما باید حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را قدر بدانیم؛ آنها سرمایه و ذخیره ای  برای آینده کشور هستند.

 باید به جوانان توجه بیشتری شود

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی منتشر شد گفت: در این بیانیه به ظرفیت جوانان و توانمندی آنها اشاره شد و مقام معظم رهبری متذکر شدند که باید به جوانان توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران جوان است، گفت: اکنون حدود ۳۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را افراد سنین ۱۷ تا ۴۰ سال تشکیل می‌دهند و از میان آنها ۴ میلیون نفر دانشجو و ۱۴ میلیون نفر دانش آموز هستند و این جوانان  آینده کشور را می سازند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جوانان بنیادی‌ترین موفقیت‌های کشور را رقم زده اند گفت: جنگ تحمیلی و انقلاب با جوانان اداره و پیروز شد؛ میانگین سن دانشمندان امروز ایران ۴۰ سال است و هنگامی که در سال ۱۳۷۸ مقام معظم رهبری درباره نهضت نرم‌افزاری صحبت کردند ما بسیاری از زیر ساخت‌ها را نداشتیم اما امروز دستاوردهای ما افزایش یافته است.

پیش از انقلاب تنها ۱۷۰ هزار دانشجو در داخل کشور تحصیل می‌کردند

 وی درباره تعداد دانشجویان قبل از انقلاب و پس از انقلاب بیان کرد: پیش از انقلاب تنها ۱۷۰ هزار دانشجو در داخل کشور تحصیل می‌کردند اما امروز تعداد آنها به ۴ میلیون نفر رسیده است همچنین تعداد اعضای هیات علمی تنها ۴ هزار نفر بود که این تعداد امروز به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

در شاخص تعداد محقق در میلیون نفر به عدد ۱۲۰۰ رسیده ایم


مخبر دزفولی ادامه داد: پیش از انقلاب تعداد محققان ما بسیار کم بود اما امروز با خودباوری و توان جوانان توانسته‌ایم در شاخص تعداد محقق درمیلیون جمعیت به عدد به بیش از ۱۲۰۰ محقق برسیم همچنین تعداد دانشگاه های مان ازعدد ۲۶ به  تعداد۲۵۰ رسیده است و در کنار آنها ۲ هزار مرکز آموزش عالی وجود دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای دانشگاه های کشور متعلق به پس از انقلاب اسلامی است گفت: بیش از ۹۵ درصد تولیدات علمی دانشگاه شریف و ۹۸ درصد تولیدات علمی و پژوهشی دانشگاه تهران متعلق به پس از انقلاب اسلامی است و قبل از انقلاب دانشگاه های ما چیزی برای ارائه نداشتند.

به کمک جوانان می توانیم آینده ای روشن برای کشور بسازیم

مخبر دزفولی درباره آینده کشور ایران بیان کرد: نکته کلیدی ابتدا جوانان سپس امید به آینده و پس از آن غرور ملی و اعتقاد به نقش جوانان است و خوشبختانه تمام این موارد در جوانان ما وجود دارد و به کمک آنها می توانیم آینده ای روشن را برای کشور بسازیم همان مقدماتی که رهبر انقلاب اسلامی به آنها توجه داشتند.

پشت دستاوردهای کشور دانشمندان این کشور وجود دارند

وی با بیان اینکه امروز ۲ درصد تولیدات علمی جهان متعلق به ایران است تصریح کرد: برخی می‌گویند این دو درصد متعلق به مقالات است اما مگر می شود کشوری توانمندی هوافضا داشته باشد و بتواند موجود زنده را به فضا بفرستد و بگوییم دستاوردها صرفا مقاله هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما امروز جزء ۱۰ کشور برتر در حوزه سلول های بنیادی هستیم و پشت این دستاورد ها دانشمندان این کشور وجود دارند و این ظرفیت بزرگ علمی ما را به سمت آینده سوق می‌دهد.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب با مشارکت مردم پیروز شد؛ سال ۵۷ در خیابان، در امداد و نجات، در ایثارگری و در هرکجا که نگاه می‌کردید مردم و جوانان حضور داشتند.

چهل سال پیش حتی در تهران هم، آب  آشامیدنی به سختی پیدا می‌شد

وی با اشاره به صحبت برخی از افراد مبنی بر اینکه چرا دستاورد های امروز انقلاب را با ۴۰ سال گذشته مقایسه می کنید تصریح کرد: باید به یاد بیاوریم که چهل سال پیش حتی در تهران هم آب  آشامیدنی به سختی پیدا می‌شد و در روستاها که  آب و برق به هیچ وجه وجود نداشت؛ انقلاب اسلامی کشور غارت زده ای را تحویل گرفت؛ کشوری که ۵۰ سال حکومت دیکتاتوری به آن دیکته شده بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره شاخص توسعه انسانی که توسط یونسکو در سال ۲۰۱۶ منتشر شد بیان کرد: در این شاخص سه ویژگی آموزش، بهداشت و درآمد سرانه برای کشورها در نظر گرفته شده است و بر مبنای آن کشورهای مختلف به سه دسته کشورهای توسعه بالا، کشورهای توسعه متوسط و کشورهای توسعه ضعیف تقسیم شده اند.

 مخبر دزفولی ادامه داد: بر اساس رتبه بندی و معیار توسعه انسانی یونسکو؛ ایران توانست نمره ۷۷ از مجموع صد نمره را دریافت کند و در میان کشورهای توسعه بالا قرار بگیرد.

نرخ باسوادی امروز بالای ۹۰ درصد است

وی درباره شاخص آموزش ایران گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۹ درصد واجدان تحصیل به آموزش دسترسی دارند و نرخ باسوادی بالای ۹۰ درصد است در صورتی که پیش از انقلاب تنها ۴۰ درصد افراد با سواد بودند و امروز توانستیم رشد ۶۰ درصدی را در این بخش داشته باشیم.

قبل از انقلاب کمتر از ۲۰ درصد بانوان تحصیل کرده بودند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نرخ باسوادی زنان پیش از انقلاب پس از انقلاب اظهار کرد: قبل از انقلاب کمتر از ۲۰ درصد بانوان تحصیل کرده بودند اما امروز نرخ باسوادی زنان به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه پیش از انقلاب از هر صد داوطلب ورود به دانشگاه تنها ۱۸ نفر می توانستند در دانشگاه تحصیل کنند گفت: خوشبختانه امروز از هر دو داوطلب ورود به دانشگاه یک نفر آنها وارد می‌شود  و رقابت تنها برای رشته های پر تقاضا است.

 وی با اشاره به شاخص سلامت در ادامه گفت: پیش از انقلاب میزان مرگ و میر بانوان، نوزادان و کودکان بسیار بالا بود اما امروز نرخ امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است؛ کار بزرگ انقلاب ریشه کنی فلج اطفال و مبارزه با بیماری کودکان بود که امروز توانستیم بسیاری از آنها را ریشه کن کنیم.

پیش از انقلاب در کشور پزشکان هندی، فیلیپینی و بنگلادشی وجود داشتند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نباید یادمان برود که پیش از انقلاب در کشور پزشکان هندی، فیلیپینی و بنگلادشی وجود داشتند اما امروز در هر یک از شهر های ایران که قدم بگذارید متخصصان زبردست را می بینید.

مخبر دزفولی با اشاره به سومین شاخص توسعه انسانی که درآمد سرانه است بیان کرد: اکنون درآمد سرانه ایران سالانه ۱۹ هزار دلار است و مجموعه تمام این شاخص ها سبب شده در مجامع جهانی جایگاه خوبی را به دست آوریم.

راه برون رفت از شرایط اقتصاد کنونی کشور ورود به اقتصاد دانش‌بنیان است

وی درباره وضعیت اقتصادی کنونی کشور گفت: ما چه بخواهیم چه نخواهیم وارد اقتصاد دانش‌بنیان شده‌ایم و راه برون رفت از شرایط اقتصاد کنونی کشور ورود به اقتصاد دانش‌بنیان است؛ در حال حاضر حدود ۴ هزار شرکت دانش بنیان و با گردش مالی سالیانه ۱۲ میلیارد دلار در کشور وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فروش شرکت های نانویی بیان کرد: سهم فروش شرکت‌های نانویی سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه زیست فناوری هم توانستند حدود ۶۰۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته باشند و اگر این شرکت‌ها پیشرفت کنند می توانند موفقیت های بهتری را هم به دست آورند؛ امروز در رقابت علمی ایران همپای کشورهای جهان حرکت می کند.

اگر در علم پیشرفت کرده ایم دلیل آن تدوین برنامه های مناسب بود

مخبر دزفولی با بیان اینکه در حوزه علم با خودباوری توانست موفقیتهای بسیاری را کسب کنیم اظهار کرد در اقتصاد هم به کمک خودباوری می توانیم موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم؛ مقام معظم رهبری به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کردند و فرمودند باید برنامه های موثری تدوین شوند؛ اگر در علم پیشرفت کرده ایم دلیل آن تدوین برنامه های مناسب بوده است و برای پیشرفت در اقتصاد هم باید برنامه های مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که برنامه کامل عملیاتی و قابل تحقق وجود نداشته باشد موفق نمی‌شویم؛ هرجا پشتوانه یک تحرک انرژی جوانان، غیرت انقلابی و باور دینی بوده و موفق شده ایم می‌بینیم که امروز در تراز جهانی بیش از ۲۰۰ دانشمند یک درصد ایرانی وجود دارد.

گردش میلیاردی شرکت های دانش بنیان می‌تواند جایگزین نفت شود

وی با بیان اینکه در اقتصاد هنوز از نفت می خوریم گفت: گردش میلیاردی شرکت های دانش بنیان می‌تواند جایگزین نفت شود منبع اقتصاد ما نفت شده است و البته اگر اقتصاد ایران دانش پایه و بر اساس قوه تعقل متفکران اداره شود میلیاردها ثروت برای کشور خلق می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وظیفه مسئولان برای حل مسائل اقتصادی کشور اظهار کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های متعهدانه و با توجه به ذی نفعان سبب پیشرفت اقتصاد شوند.

مخبر دزفولی درباره عملکرد دولت‌های غربی برای تغییر سبک زندگی ایرانیان گفت: ۲۵۰ شبکه ماهواره ای و فضای مجازی برای تغییر شیوه زندگی مردم به وجود آمده‌اند و سبک پوشش خود را با یک ملیون عروسک باربی به مردم جهان تحمیل کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یاد آوری کرد: برای ساخت تمدن، مثلث علم و فناوری، اقتصاد دانش بنیان صیانت و معنویت فرهنگی لازم است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک