ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 33 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

ارتقای ۱۷ پله ای کیفیت مقالات علمی

معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد؛

ارتقای ۱۷ پله ای کیفیت مقالات علمی پراستناد/ رتبه ایران در نوآوری

وحید احمدی از ارتقای ۱۷ پله ای رتبه کیفیت تولیدات مقالات علمی داغ و پراستناد کشور در سال های اخیر خبر داد و گفت: تعداد مقالات برتر ایران در سال ۲۰۱۶ به ۳۷۵ مقاله رسید.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از مهر، وحید احمدی در نشست خبری با عنوان ارائه گزارش وضعیت علمی، فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار داشت:طبق گزارش ۲۰۱۷ شاخص جهانی نوآوری در حالی منتشر شده است که ایران رتبه ۷۵ را در سال ۲۰۱۷ از بین ۱۲۷ کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در نظام رتبه بندی لایدن تعداد دانشگاه های برتر ایران در دنیا در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۸ است، اظهار داشت: تعداد دانشگاه های برتر ایران در دنیا در نظام رتبه بندی کیواس در سال ۲۰۱۷ برابر با پنج دانشگاه است.

احمدی گفت: تعداد دانشمندان ایرانی در میان یک درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۸ دانشمند از ۱۷۳ دانشمند در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: رتبه علمی کشور از نظر تولید مقالات علمی در ISI و اسکوپوس در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۱۶ رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات چاپ شده در پایگاه های معتبر بین المللی در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۵۰ هزار مقاله رسیده است، اظهار داشت: درصد سهم ایران در تولید مقالات علمی دنیا مطابق پایگاه ISI و اسکوپوس ۱.۹۷ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

احمدی با بیان اینکه تعداد مقالات برتر ایران از مقالات یک درصد برتر دنیا در ISI  در سال ۲۰۱۶ به ۳۷۵ مقاله رسیده است، تصریح کرد: ایران از نظر تولید مقالات داغ و پراستناد ارتقای ۱۷ پله ای رتبه کیفیت را در سال های اخیر تجربه کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ایران رشد قابل ملاحظه ای از نظر ثبت مدارک علمی در پایگاه ISI داشته است به طوری که رشد مدارک ثبت شده علمی ایران در سال ۲۰۱۲ هفت درصد گزارش شده و این رشد در سال ۲۰۱۶ بیست درصد بوده است؛ در حالی که متوسط رشد مدارک علمی در این سال ۶ درصد گزارش شده است.

احمدی با بیان اینکه ایران رتبه یک از نظر شتاب علمی در رشد تولید مقالات علمی داشته است، گفت: این رتبه در میان ۲۵ کشور برتر علمی دنیا به دست آمده است.

وی تاکید کرد: مطابق اعلام پایگاه ISI ایران در پنج سال اخیر رشد قابل ملاحظه ای از نظر تولید مقالات منتشر شده در مجلات چارک اول دنیا داشته است به طوری که این تعداد از ۶ هزار و ۵۰۰ مقاله در سال ۲۰۱۲ به ۸ هزار و ۲۵۰ مقاله در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به رتبه تولید مقالات علمی در رشته های مهم دانشگاهی در اسکوپوس اشاره کرد: رشته مهندسی اقیانوس با کسب رتبه نهم ۹ پله ارتقا؛ رشته مهندسی هوافضا با کسب رتبه ۱۱، شش پله ارتقا؛ رشته مهندسی انرژی با کسب رتبه ۵، چهار پله ارتقا؛ مهندسی عمران با کسب رتبه ۹، چهار پله ارتقا؛ رشته مهندسی شیمی با کسب رتبه ۵، سه پله ارتقا و رشته مهندسی صنایع با کسب رتبه ۱۲، سه پله ارتقا نسبت به سال ۲۰۱۱ و در دولت یازدهم داشته اند.

وی با اشاره به همکاری های علمی و بین المللی ایران در زمینه تولید مقالات علمی کشور گفت: سهم دیپلماسی علمی از کل تولید مقالات علمی کشور که با مشارکت دانشمندان خارجی انجام شده در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۲ درصد است. در صورتی که در سال ۲۰۱۲ این میزان برابر با ۱۸ درصد بوده است.

احمدی اظهار داشت: رتبه جهانی تولید مقالات در نانوفناوری و علوم و فیزیک هسته ای از نظر تعداد مقالات در سال ۲۰۱۶ برابر با رتبه ۵ است.

وی اظهار داشت: با بررسی انجام شده در پایگاه جهانی ISI سهم وزارت علوم در تولید مقالات علمی ایران در آن پایگاه در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به میزان ۵۶ درصد، سهم وزارت بهداشت ۲۷ درصد و سهم دانشگاه آزاد حدود ۱۹ درصد بوده است که حدود ۲ درصد مقالات در سه دستگاه همپوشانی داشته اند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به وضعیت فناوری کشور در چهار سال اخیر و سهم هر یک از نهادهای آموزش عالی از مقالات مشترک با دانشمندان خارجی مطابق گزارش ISI خاطرنشان کرد: از کل مجموع مقالات مشترک با دانشمندان خارجی حدود ۶۲ درصد متعلق به وزارت علوم، ۲۰ درصد متعلق به وزارت بهداشت و ۱۸ درصد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است؛ تعداد مقالات مشترک با دانشمندان خارجی در سال ۲۰۱۴ برابر با ۷۲.۶۸ و در سال ۲۰۱۵ برابر ۸۶.۲۷ بوده است.

وی با اشاره به تعداد پارک های علم و فناوری و مرکز رشد و افزایش آنها طی چهار سال اخیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد ولی هزار و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند.

احمدی با بیان اینکه تعداد واحدهای فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در سال ۹۵ برابر با ۴ هزار و ۵۵۶ واحد بوده و این در حالی است که در سال ۹۲ سه هزار و ۴۰۰ واحد فناور در پارک ها وجود داشته اند.

احمدی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در پارک های علم و فناوری اظهار کرد: طبق گزارش های واصله تا تاریخ ۳۰ مرداد ۹۵ تعداد اشتغال ایجاد شده نسبت به سال ۲۰۱۲ هجده هزار نفر رشد داشته؛ در سال های ۲۰۱۶ تعداد اشتغال زایشی و پایدار ایجاد شده در پارک ها و مراکز رشد حدود ۳۰ هزار نفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های اصلی وزارت علوم تقویت کیفیت محصولات فناورانه و افزایش صادرات آن بوده است که خوشبختانه در سه سال اخیر بیش از ۵۱۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان به ثبت رسیده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در محدوده سال های ۹۲ تا ۹۵ رشد تعداد فناوری های خلق شده در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری حدود چهار برابر شده است، خاطرنشان کرد: تعداد فناوری های مهم خلق شده در این پارک ها در سال ۹۵ نزدیک به سه هزار فناوری بوده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ هزار و ۲۲۸ ایده به محصول تبدیل شده که در عین حال تجاری سازی شده اند اظهار داشت: تعداد ایده های تبدیل شده به محصول در پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری برابر با دو هزار و ۴۶۰ بوده است.

به گفته وی تا پایان سال ۹۵، تعداد ۴۶۹ ثبت اختراع در پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری داشته ایم.

احمدی با بیان اینکه تا پایان سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۹ ثبت اختراع داخلی و خارجی ثبت شده در WIPO داشته ایم خاطرنشان کرد: تعداد مراکز کارافرین و نوآوری در کلیه مراکز آموزش و فناوری دولتی تا پایان سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۳۰ مرکز بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی دولت یازدهم در حوزه علم و فناوری توسعه مناطق ویژه علم و فناوری بوده است که خوشبختانه در پنج استان خراسان رضوی، اصفهان، یزد، بوشهر و آذربایجان شرقی این مناطق شکل گرفته است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه تعداد انجمن های علمی کشور وابسته به وزارت علوم تا پایان تیر ماه ۹۶ برابر با ۳۵۸ انجمن بوده است، گفت: موسسات پژوهشی دارای مجوز اصولی-قطعی و آزمایشی تاکنون برابر با ۶۸۸ موسسه بوده است.

وی تاکید کرد: تعداد هزار و ۹۴ نشریه پژوهشی و ۱۵۰ نشریه ترویجی تا پایان سال ۹۶ منتشر شده اند.

احمدی با تاکید بر اینکه تعداد آزمایشگاه های مرکزی در مراکز آموزش عالی تاکنون برابر با ۱۳۱ مرکز بوده است، گفت: یکی از اقدامات موثر وزارت علوم شناسایی و شناسنامه دار کردن آزمایشگاه های علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری بوده است به طوری که در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۴  آزمایشگاه در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی شناسایی شده است.

وی با اشاره به وضعیت طرح های کلان اظهار داشت: در ابتدای سال ۸۹، ۴۷ پروژه به تصویب رسیده که از این تعداد ۱۳ طرح به علل مختلف و همچنین نداشتن متقاضی منتفی شدند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه طرح های کلان نیاز به اعتبارات زیادی دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ طرح از ۳۴ طرح کلان هم راستای اقتصاد مقاومتی هستند که مابقی آنها تعیین تکلیف شدند که به تازگی دو طرح نیز مختومه اعلام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک