ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 33 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

رتبه نخست رشد مقالات برای ایران

معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد:

رتبه نخست رشد مقالات برای ایران/ وضعیت بدهی کشور به پروژه سزامی

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: از میان ۲۵ کشور که ۸۵ درصد علم دنیا را تولید می کنند ایران رتبه نخست رشد تعداد مقالات را کسب کرده است.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20  به نقل از مهر، وحید احمدی صبح امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: کشور ایران از نظر تولید مقالاتی که بیشترین ارجاع را به خود اختصاص می دهند نیز در بین ۲۵ کشور که ۸۵ درصد علم دنیا را دارند، رتبه نخست جهان را کسب کرده است.

وی افزود: از نظر رشد تعداد مقالات بعد از ایران کشورهای روسیه و چین قرار دارند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: میانگین رشد تعداد مقالات ایران در دنیا ۱۴ درصد بوده است.

احمدی اظهار داشت: رتبه ایران در پایگاه بین المللی ISI از نظر کمیت تولید مقالات در جایگاه بیست و یکم بود که اکنون این رتبه به جایگاه هفدهم ارتقا یافته است و ما چهار رتبه ارتقا در این زمینه داشته ایم.

وضعیت بدهی های ایران به پروژه سزامی

وی در خصوص پرداخت حق عضویت ایران به پروژه سزامی نیز گفت: ایران بخشی از تعهدات خود را که به صورت روتین بوده انجام داده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: بخشی از تعهدات مربوط به حق عضویت پروژه سزامی به صورت داوطلبانه و بخشی به صورت تعهد رسمی است.

احمدی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته به دلیل برخی مشکلات ایران نمی توانست حق عضویت خود را به صورت ارزی به پروژه سزامی ارسال کند که پس از رفع مشکلات این مبالغ به پروژه ارسال شد.

وی عنوان کرد: در جدول ۱۴ که اکنون این جدول توسط مجلس تصویب نشد نیز موضوع حق عضویت های ارزی مطرح بود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: همچنان نیز ایران به پروژه های سزامی بدهی هایی دارد.

تولید بیش از ۴۳ هزار مدرک علمی توسط ایران در سال ۲۰۱۶

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ایران در سال ۲۰۱۶، ۴۳ هزار و ۲۹۹ مدرک علمی را در پایگاه بین المللی ISI ثبت کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ ایران ۳۱ هزار و ۱۴۲ مقاله را در پایگاه ISI ثبت کرده بود.

وی تاکید کرد: رشد ایران در تولید مقالات نسبت به سال ۲۰۱۵، ۱۴ درصد بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: سهم کشور در تولید مقالات علمی دنیا در سال ۲۰۱۳، ۱.۳۴ درصد بود که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۱.۳۶ درصد، در سال ۲۰۱۵ به ۱.۴۹ درصد و در سال ۲۰۱۶ به ۱.۷۹ درصد رسیده است.

احمدی اظهار داشت: ایران از نظر نرخ رشد بالاترین سهم را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۲ وضعیت ایران در زمینه تولید مقالات کیفی ۶ صدم درصد بود که اکنون به ۲.۲ دهم درصد رسیده است که رشد چهار برابری را در این زمینه شاهد هستیم.

لزوم حضور مجلات علمی علوم انسانی در نمایه های بین المللی

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید علم کشور در حوزه علوم انسانی است، گفت: نشریات علمی این حوزه باید در نمایه های بین المللی وارد شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: آیین نامه تشویق مقالات بین المللی علوم انسانی ابلاغ شده و بر اساس این آیین نامه از مجلات و مقالاتی که در نمایه های بین المللی حضور داشته باشند حمایت می شود.

وی تاکید کرد: اکنون هزار و ۲۰۰ نشریه علمی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶۳۰ نشریه در حوزه علوم انسانی و برنامه داریم این نشریات را به سمت بین المللی سازی هدایت کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم ارتقای سطح نشریات علمی را یکی از سیاست های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: در سال گذشته علاوه بر ۲۲ نشریه حوزه وزارت علوم، ۱۲ نشریه علمی جدید نیز در فرآیند قرار گیری در ISI را کسب کردند و امیدواریم این نشریات نیز به این مرحله دست پیدا کنند.

حضور دانشگاه ها در رتبه بندی های بین المللی

احمدی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود در سال ۲۰۱۳ تنها ۵ دانشگاه کشور در رنکینگ پایگاه بین المللی لایدن قرار داشتند که اکنون ۱۴ دانشگاه کشور در این رنکینگ قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: طبق رتبه بندی تایمز نیز در سال ۲۰۱۷، ۱۳ دانشگاه کشور در این رنکینگ قرار گرفته اند این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ تنها یک دانشگاه کشور در این رتبه بندی قرار داشت.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه بین المللی سازی دانشگاه ها از اولویت های وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: ارتباطات بین المللی، فعالیت در پروژه های علمی بین المللی و انعقاد قراردادهای بین المللی از شاخص های بین المللی سازی دانشگاه هاست.

انعقاد ۲۱۲ میلیارد تومان قرارداد فروش دانش فنی طی سال های ۹۴ و ۹۵

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: پس از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش طی دو سال گذشته موفق به انعقاد ۲۱۲ میلیارد تومان قرارداد فروش دانش فنی شده ایم.

احمدی با اشاره به برگزاری فن بازار در نمایشگاه های هفته پژوهش نیز گفت: در سال ۹۳ موفق به عقد ۱۲ میلیارد تومان قرارداد، در سال ۹۴ موفق به عقد ۲۴ میلیارد تومان قرارداد و در سال ۹۵ نیز موفق به ۷۷ میلیارد تومان عقد قرارداد از طریق فن بازار شده ایم.

وی با اشاره به قراردادهای وزارت علوم با وزارتخانه ها و صنایع کشور نیز گفت: برای اولین بار در کشور میان وزارت علوم و وزارت نفت قراردادهای پایین دستی و بالادستی منعقد شد که مبلغ قراردادهای بالادستی حدود هزار میلیارد تومان و قراردادهای پایین دستی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: با حوزه دفاعی نیز دو قرارداد منعقد کردیم و در سال ۹۳ نیز قرارداد با محوریت توسعه فعالیت های پژوهشی با مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان میان وزارت علوم و وزارت دفاع منعقد شد.

وی اضافه کرد: همچنین وزارت دفاع و وزارت علوم تفاهم نامه ای برای حمایت از پایان نامه ها و فرصت های مطالعاتی با یکدیگر منعقد کردند.

احمدی به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت خانه های علوم و صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک، حمایت از پایان نامه ها، اجرای فرصت های مطالعاتی و کارآموزی و کارورزی دانش جویان در مراکز صنعتی از اولویت های این قرارداد بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم به چهار پروژه اقتصاد مقاومتی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: تحقق دانشگاه کارآفرین، تغییر نظام آموزشی برای حل مشکلات صنعتی، ارتقای دانشگاه ها در سطح و تراز بین المللی و آمایش و سازماندهی نظام آموزشی از پروژه های اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه هستند.

رفع مشکل فضای فیزیکی پارک های علم و فناوری

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه بسیاری از پارک های علم و فناوری بزرگ و دارای سابقه کشور با مشکل زیرساخت و فضای فیزیکی مواجه بودند، خاطرنشان کرد:مشکل فضای فیزیکی برای ۹ پارک علم و فناوری در سال های ۹۳ و ۹۴ حل شد.

احمدی افزود: به طور مثال پارک های علم و فناوری گیلان و مازندران با مشکل زمین مواجه بودند که مشکل آنها برطرف شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تقریبا مشکل فضای فیزیکی برای پارک های علم و فناوری رفع شده است.

برگزاری استارت آپ ها از اولویت های وزارت علوم است

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: برگزاری استارت آپ ها از اولویت های وزارت علوم است و طی دو سال گذشته این نوع برنامه ها به صورت  گسترده در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری برگزار شده است.

وی ایجاد فن بازار مشترک کشورهای اسلامی را از دیگر اولویت های وزارت علوم مطرح کرد و گفت: برنامه داریم شبکه آزمایشگاهی مشترک کشورهای اسلامی را نیز راه اندازی کنیم که پیشنهاد آن تدوین شده و توافق بانک توسعه اسلامی در این زمینه نیز اخذ شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده ایم.

خرید ۷۷ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه ایران ساخت

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: این وزارتخانه با محوریت حمایت از تولیدات داخلی در سال ۹۵، ۷۷ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی از نمایشگاه ایران ساخت خریداری کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳۰ آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه های کشور فعال هستند که برای ارتباط میان این آزمایشگاه ها نرم افزاری تهیه و تولید شده است.

ماموریت‌گرا کردن پایان نامه ها در دستور کار وزارت علوم است

احمدی  تاکید کرد: ماموریت‌گرا کردن پایان نامه ها و رساله های دوره دکتری از اولویت های وزارت علوم است که آیین نامه آن به زودی ابلاغ می شود.

وی افزود: با دستور وزیر علوم به تمامی دانشگاه ها اعلام شد که باید پایان نامه ها و رساله های دانشجویان را در پایگاه ایران داک ثبت کنند تا از بروز مشکلات تولید پایان نامه و تقلب های علمی جلوگیری شود.

مجلس با جدول ۱۴ موافقت نکرد

احمدی با اشاره به تصویب قانون بودجه و ابلاغ آن گفت: مجلس شورای اسلامی با جدول ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۶ موافقت نکرد.

وی عنوان کرد: باید سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی به یک درصد افزایش یابد که با عدم موافقت مجلس با اجرای جدول ۱۴ نمی توان انتظار داشت تا به این آمار دست یابیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: این در حالی است که اکنون ۰.۴۷ درصد از بودجه کشور از تولید ناخالص ملی به امر پژوهش اختصاص می یابد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک