ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 32 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

نکته و گفته از مقاله و ...

11 دانشگاه ایرانی در جمع پرمقاله ها
دوشنبه, 01 شهریور 1395

۱۱ دانشگاه و موسسه پزشکی ایرانی در جمع پرمقاله‌ترین‌های دنیا بر اساس جدیدترین نتایج رتبه بندی ESI تعداد ۱۱ دانشگاه های علوم پزشکی در ماه جولای سال ۲۰۱۶ توانسته اند بیشترین مقالات و استنادات را در میان دانشگاه های ایرانی به خود اختصاص دهند. دکتر پیام کبیری مدیر مرکز توسعه و...
ادامه مطلب...
Cover Letter (کاورلتر)
دوشنبه, 14 مهر 1393

Cover Letter (کاورلتر) نامه ایست که به مقاله پیوست می شود و هدف از آن دادن یک توضیح مختصر اما جامع راجع به کار انجام شده است چه نکاتی را در هنگام نوشتن کاور لتر رعایت کنیم؟ در کاور لتر حتما عنوان مقاله را بنویسید در کاور لتر توضیح دهید که چرا مقاله‌تان را برای این ژورنال...
ادامه مطلب...
Cross Reference چیست؟
پنج شنبه, 21 خرداد 1394

Cross Reference  یا کراس رفرنس چیست؟ کراس رفرنس را به نوعی می توان اسکلت ارتباطات ارجاعی مقالات دانست این شرکت مستقل غیر دولتی در سال ۲۰۰۰ راه اندازی شد و یکی از آزانس های ارائه دهنده ی کد DOIمی باشد. این شرکت که هم اکنون به نوعی توسط ناشران پژوهشی اداره می شود را برای اولین بار جان...
ادامه مطلب...
ISI چیست؟
چهارشنبه, 02 مهر 1393

ISI چیست ؟ سازمان ISI سازمانی است که در دنیا برترین مقالات جهان را درسایت خود قرار میدهد و معیار ارزشی دانشمندان در اکثر نقاط جهان است. بانك اطلاعات ISI مركزي براي فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهمترين مجلات علمي منتشره در دنيا به منظور تبادل اطلاعات ميان پژوهشگران مختلف مي­باشد....
ادامه مطلب...
ORCID چیست؟
پنج شنبه, 21 خرداد 1394

ORCID  یا Open Researcher and contributor ID چیست؟ شاید شما هم در هنگام ارسال مقاله به برخی از ژورنال ها با این عبارت برخورد کرده اید.  ORCID  یک کد شامل حروف و اعداد (۱۶کارکتر) می باشد که به یک نویسنده به صورت انحصاری تعلق می گیرد و از این نظر شبیه کد DOI می باشد.  در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۲، سازمان ارکید این...
ادامه مطلب...
آقای داماد چند تا ISI دارند؟
پنج شنبه, 21 خرداد 1394

 *************************************** آقای داماد چند تا ISI دارند؟ توي هواپيما هستم. قرار است از شيراز به تهران بيايم. در فرودگاه متوجه دو اتفاق عجيب در مورد اين هواپيما مي‌شوم. اولي اينكه، اين هواپيما با هواپيماهاي ديگر قدري فرق دارد. چون مثل اتوبوس‌هاي شركت واحد، كه پيرزني داد می‌زند و...
ادامه مطلب...
IMAGE
آموزش‌محور شویم یا پایان‌نامه بنویسیم؟!
سه شنبه, 23 آبان 1396

پاسخ «فرهیختگان» به یک سوال پرتکرار دانشجویان آموزش‌محور شویم یا پایان‌نامه بنویسیم؟! با توجه به آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، نظام آموزشی یک نظام پژوهش‌محور است؛ چراکه براساس آیین‌نامه آموزشی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته این دانشگاه، ملاک دانش‌آموختگی،...
ادامه مطلب...
IMAGE
آیین‌نامه اجرایی چاپ مقالات ISI
چهارشنبه, 20 مرداد 1395

آیین‌نامه اجرایی چاپ مقالات ISI در مجلات برتر حوزه مهندسی دریا تدوین شد تدوین آیین‌نامه اجرایی حمایت از مقالات ISI توسط ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام می‌شود. به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از ایسنا، با هدف...
ادامه مطلب...
اجتناب از برخی کارها در نوشتن مقاله
چهارشنبه, 02 مهر 1393

در نوشتن مقدمه مقاله باید از چندین کار اجتناب کنیم  در نوشتن مقاله کارهای زیادی باید انجام شود تا مقاله تکمیل شده یک مقاله شود ولی گاهی اشتباهاتی باعث می شود که کیفیت مقاله کاهش یافته و چاپ آن در مجلات معتبر غیر ممکن شود. بعضی از این اشتباهات به این صورت می باشد: اشتباه اول :...
ادامه مطلب...
ارزش مقاله در پذیرش دکتری
چهارشنبه, 02 مهر 1393

ارزش مقاله در پذیرش دکتری با توجه به تمایل زیاد بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، یکی از بحث های رایج در بین دانشجویان تاثیر مقالات نوشته شده توسط هرکس در پذیرفته شدن او در مصاحبه دکتری میباشد. بر اساس قوانین جدید وزارت علوم سهم مصاحبه در...
ادامه مطلب...
اصطلاحات مجلات علمی
پنج شنبه, 27 آذر 1393

اصطلاحات مجلات علمی Volume در قسمت رفرنس های مقالات و پایان نامه ها معمولا اینچنین فرمتی را می بینیم Mahmoudvand M., Abbasipour H., Sheikhi Garjan A. and Bandani A.R. 2011. Sublethal effects of hexaflumuron on development and reproduction of the diamondback moth, Plutella xylostella (L.) (Lepidoptera: Yponomeutidae). Insect Science  ۱۸ (۶): ۶۸۹-۶۹۶.DOI: ۱۰٫۱۱۱۱/j.1744-7917.2011.01411.x. عدد...
ادامه مطلب...
اصول گرفتن پذیرش مقاله ISI
سه شنبه, 22 تیر 1395

اصول گرفتن پذیرش مقاله ISI ۱- نگارش یک مقاله: اولین قدم برای اخذ پذیرش مقاله ISI نگارش یک مقاله مناسب است. منظور ما از مقاله قوی مقاله‌ای است که از نظر ساختار علمی استاندارد باشد، دارای موضوعی به روز باشد، از نظر روش شناسی تمام جوانب رعایت شده باشد و همچنین در آن از منابع دست اول...
ادامه مطلب...
برخی معیارهای داوری
دوشنبه, 12 آبان 1393

داورها و ارزياب‌ها چه معيارهايي را در رد يا قبول مقاله دخالت مي‌دهند: اولویت مساله: كه مسأله مقاله داراي اولويت يا اهميت است يا نه؟ اين اهميت از چند جهت است: الف- به روز بودن و مبتلا به بودن. ب- جهت‌گيري تاريخي يا تطبيقي داشتن. ج- پاسخگوي خلأهاي معرفتي بودن د- پاسخگوي نيازهاي...
ادامه مطلب...
بهترين معيارهاي ISI براي نمايه كردن مجله­ها
چهارشنبه, 02 مهر 1393

بهترين معيارهاي ISI براي نمايه كردن مجله­ها چيست؟ در سايت ISI چهار مورد به عنوان ملاك­هاي اصلي نمايه شدن مجله آمده است كه عبارتند از: 1- زمان­بندي نشر، تعريف شده باشد يعني معلوم باشد كه فصلنامه است، ماهنامه است يا ... و در موعد معين هم آماده شود. 2- فرآيند داوري براي مجله تعريف شده...
ادامه مطلب...
بهترین روش های انجام تحقیق چیست؟
دوشنبه, 30 دی 1398

بهترین روش های انجام تحقیق چیست؟  از نظر لغوی، تحقیق «یعنی رسیدگی کردن و به کنه مطلبی  پی بردن» (دلاور 1368) البته آنچه امروز تحقیق یا پژوهش نامیده می شود "کوشش منظمی است که به منظور پاسخ گویی به یک یا چند سوال" (همان منبع)انجام می شود. متغیرها متغیر به ویژگی یا صفت یا عاملی گفته...
ادامه مطلب...
تعريف چکيده
شنبه, 24 آبان 1393

تعريف چکيده تعاريف متعددي از چکيده ارائه شده است که در اينجا به برخي از آنها اشاره مي کنيم :*چکيده خلاصه اي است از قسمتهاي مهم يک مقاله که به طور مختصر و روشن عرضه شود ...(مؤسسه تحقيقات و برنامه ريزي علمي و آموزشي 1348).*چکيده ي يک نوشتار ،خلاصه اي است که از آن نوشته تهيه مي شود و...
ادامه مطلب...
تفاوت پایگاهای Scopus و Thomson
سه شنبه, 04 فروردين 1394

      تفاوت پایگاهای نمایه سازی Scopus و Thomson برای اینکه بتوانیم کلمات کلیدی مقالات را جستجو کرده و مقالات حاوی آن کلمات کلیدی را پیدا کنیم و مورد استفاده قرار دهیم. برخی از موسسات آمده اند وچنین ساختاری را طراحی کرده اند که چنین تسهیلاتی در اختیارمان قرار دهد. نمونه خیلی شایع و...
ادامه مطلب...
تفاوت چکيده و خلاصه
پنج شنبه, 08 آبان 1393

تفاوت چکيده و خلاصه گر چه ممکن است و خلاصه را به طور کلي در فارسي يکي بدانيم ،اما براي بيان آنچه رد انگليسي abstractخوانده مي شود ،کلمه ي چکيده ازهرکلمه ي ديگري که در اين زمينه تصور شود بهتر است و البته امروزه در مجلات تخصصي ،چکيده معادل abstractشمرده شده ،از خلاصه متمايز مي گردد...
ادامه مطلب...
حمایت از پایان نامه ها در یک نگاه
جمعه, 12 شهریور 1395

حمایت از پایان نامه ها در یک نگاه حمایت از پایان نامه های بهداشت روان حمایت از مقالات زیست فناوری اولویت‌ تحقیقاتی پژوهشگاه نیرو و تحقیقات آب حمایت مالی از پایان نامه های هنر اولویت پژوهشی موزه علوم و فناوری نحوه حمایت از پژوهش‌ کاربردی IT حمایت پایان نامه‌ علوم انسانی...
ادامه مطلب...
ده دستور براي نگارش علمي و جذاب
دوشنبه, 21 مهر 1393

ده دستور براي نگارش علمي و جذاب 1- بهتر است قبل از شروع به نوشتن، در مورد پيام موضوع تأمل شود. حتي بهتر است پيش از نوشتن عنوان مقاله، راجع به نتايج مقاله نيز انديشيده شود.  در حقیقت در يك نوشتار بايد حداقل به يك پرسش اصلي پاسخ داد. 2- بهترين و مطمئن‌ترين كار براي جلب توجه...
ادامه مطلب...
سامانه ژورنال­‌یاب ایران
دوشنبه, 27 آذر 1396

«سامانه ژورنال­‌یاب ایران» رونمایی شد «سامانه ژورنال­‌یاب ایران» در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (رایسست) رونمایی شد. به گزارش وبسایت مقاله نویسی isi20 به نقل از ایسنا، امروزه محققان به موازات نگارش مقالات علمی نیاز دارند به شناسایی مجلات مرتبط با موضوع مقاله...
ادامه مطلب...
IMAGE
شبی از شبها،
چهارشنبه, 02 مهر 1393

شـــــبی از شبــها،   شاگردی در حال عبادت و تضرع وگریه و زاری بود. در همین حال مدتی گذشت، تا آنکه استاد خود را، بالای سرش دید، که با تعجب و حیرت؛ او را، نظاره می کند!  استاد پرسید: برای چه این همه ابراز ناراحتی و گریه و زاری می کنی؟ شاگرد گفت: برای طلب بخشش و گذشت خداوند از...
ادامه مطلب...
فهرست موضوعی مجلات تخصصی نور
پنج شنبه, 06 دی 1397

فهرست موضوعی مجلات تخصصی نور فقه و اصول علوم قرآن و حدیث فلسفه و کلام حقوق تاریخ جغرافیا اقتصاد ادبیات و زبانها مدیریت علوم سیاسی روانشناسی علوم اجتماعی اطلاع رسانی و کتابداری هنر و معماری تربیت بدنی اخلاق ادیان علوم تربیتی حسابداری حوزه سلامت میان رشته ای
ادامه مطلب...
مجلات ISI پولی کم اعتبارند
چهارشنبه, 02 مهر 1393

      مجلات ISI پولی کم اعتبارند مجلات بین المللی به چندین دسته تقسیم می شوند که یکی از این دسته ها، مجلات پولی هستند که این مجلات هم به چند دسته نقسیم میشوند که اولین دسته پولی معتبر دارای ایمپکت ، دومین دسته معتبر ولی بدون ایمپکت و کم اعتبار و آخرین دسته بی اعتبار. حال بر گردیم...
ادامه مطلب...
مقاله نوشتن مزایای زیادی دارد
سه شنبه, 27 مرداد 1394

مقاله نوشتن مزایای زیادی دارد !: ..... یه سوال دیگه از طریق نوشتن مقاله میشه بهره هایی برد وبهتریناش چیان ؟؟؟؟؟؟؟؟   وجز برای رزومه از مقاله چه کارایی دیگه میشه استفاده کرد ؟؟؟؟ مدرس کارگاه استاد مهدی عشقی در پاسخ به سئوال این پژوهشگر ارزشمند در وبسایتی مبنی بر اینکه مقاله نوشتن...
ادامه مطلب...
نرم افزار iThenticate
پنج شنبه, 20 آذر 1393

مقاله خود را در ایران با قویترین سرویس iThenticate ازنظر پلاجیاریزم چک کنید نرم افزار iThenticate معتبرترین و شناخته شده ترین سرویس چک کننده مقالات از نظر پلاجیاریزم است که توسط معتبرترین مجلات علمی در جهان استفاده می شود. معمولا به پژوهشگران پیشنهاد می شود که قبل از آنکه مقاله شان را...
ادامه مطلب...
نشریات جامعه شناسی
پنج شنبه, 06 دی 1397

نشریات جامعه شناسی نام مجله صاحب امتیاز آدرس اینترنتی اسلام و علوم اجتماعي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه http://soci.rihu.ac.ir/ انتظام اجتماعی دانشگاه علوم انتظامی http://entezami.sinaweb.net/ برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی http://qjsd.atu.ac.ir/ بیداری اسلامی سازمان بسیج اساتید...
ادامه مطلب...
نمایه (Index)
شنبه, 12 ارديبهشت 1394

 نمــــــایه سازی نمایه   ( Index) معادل نمایه در انگلیسی واژه Index است که از واژه لاتینی Indic به معنی دلالت کردن گرفته شده است. برابر فارسی Index فهرست بوده که گویا معرب واژه پهلوی، پهرست است. کلمه نمایه نیز از مصدر نمودن و نماییدن گرفته شده است. از نمایه تعاریف مختلف و متنوعی...
ادامه مطلب...
نمایه‌نامه‌ها و چکیده‌نامه‌های استنادی معتبر بین‌المللی
سه شنبه, 06 مرداد 1394

نمایه‌نامه‌ها و چکیده‌نامه‌های استنادی معتبر بین‌المللی ISC-JCR ISI-JCR ISI-WoS Scopus   نمایه‌نامه‌ها و چکیده‌نامه‌های تخصصی معتبر بین‌المللی   Advanced Polymers Abstracts Aerospace and High Technology Database Ageline Agricola Agrindex Agris Aluminium Industry Abstract Analytical Abstracts(RSC) Applied Social Sciences Index and Abstracts(ASSIA) Aquatic Sciences and Fisheries...
ادامه مطلب...
نمونه ایمپکت فاکتورهای ساختگی مجلات
جمعه, 11 مهر 1393

نمونه ایمپکت فاکتورهای ساختگی مجلات   این مجلات اگر وارد وبسایت آنها بشویم, بر روی صفحه اول اینگونه مجلات یک ایمپکت فاکتور نشان داده اند. مثل UIF یا Universal Impact Factor و یا GIF یا همان Global Impact Factor و ... این  نمونه ایمپکت فاکتورها ساختگی هستند که هیچ ارتباطی با ایمپکتهای محاسبه تامسون...
ادامه مطلب...
نوشتن مقاله علمی در علوم انسانی راحتتر است یا علوم پایه و مهندسی
پنج شنبه, 03 مهر 1393

خلاصه گاهی وقت ها تصور می شود که نوشتن مقاله در فنی مهندسی خیلی راحت تر از علوم انسانی است. در حالی که دانشجویان رشته های علوم انسانی گزینه های بیشتری برای مانور نوشتن مقاله مثل انتخاب موضوع دارند. بسیاری از ماها بر این عقیده هستیم که در رشته شیمی یک نفر یک گرم طلا را با ماده ای...
ادامه مطلب...
نکته خیلی مهم دیگر در نوشتن مقاله علمی
جمعه, 11 مهر 1393

نکته خیلی مهم دیگر در نوشتن مقاله علمی اولین و مهمترین گام در نوشتن مقاله آی اس آی، این است که از این توهم بیرون بیاییم که می خواهیم یه چیزی چاپ کنیم، مهم نیست که کجا و با چه محتوایی، فقط آی اس آی باشه!! مطمئن باشید با این دیدگاه هیچ وقت نمی توانید یه مقاله درست چاپ کنید، زیرا در...
ادامه مطلب...
ویژگی پروپوزال خوب دکتری
پنج شنبه, 12 دی 1398

ویژگی های یک طرح پیشنهادی (پروپوزال) خوب دکتری برای بسیاری از دانشجویان دکتری این سوال پیش می آید که روش انجام درست پروپوزال (Proposal) در این مقطع برای رشته های مختلف دانشگاهی چگونه است؟   آیا کسانی که در انجام پروپوزال و پایان نامه دکتری (Doctorate Thesis) نیازمند مشاوره هستند، می...
ادامه مطلب...

پراستنادترین دانشگاه‌ و پژوهشگران

براساس شاخص های کیفی؛

پراستنادترین دانشگاه‌ها و پژوهشگران در ۱۰ سال اخیر معرفی شدند

دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و پژوهشگران پراستناد برتر کشور براساس عملکرد شاخص های کیفی ۱۰ ساله در ESI و ISC معرفی شدند.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از مهر به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: کسب مرجعیت علم و فناوری در جهان، اولین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است. با یک نگاه راهبردی، مرجعیت علم و فناوری بهترین هدف برای تبدیل علم به ثروت و قدرت است. هر چند نهضت جنبش علمی در طی چند سال گذشته در کشور شکل گرفته اما مسیر دشواری تا دستیابی به مرجعیت علم و فناوری جهان وجود دارد.

دهقانی اظهار داشت: دستیابی به مرجعیت علم و فناوری جهان بدون ژرف نگری و برنامه ریزی، ناممکن و دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور باید در حوزه دیپلماسی علم و فناوری و اثرگذاری اقتصادی گام‌های اساسی بردارند. دانشگاه‌های کشور نشان داده اند که از توان علمی بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی گفت: در این گزارش آخرین فهرست دانشگاه‌های برتر کشور در میان موثرترین دانشگاه‌های پر استناد برتر دنیا و لیست به روز شده پژوهشگران پر استناد کشور در پایگاه بین المللی کلاریویت آنالتیکس (WoS-ESI) Essential Science Indicators) ) و نیز پژوهشگران پر استناد برتر کشور در رشته‌های مختلف حوزه موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ارایه شده است.

الف) دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی پر استناد برتر کشور

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالتیکس (ISI) آخرین فهرست موسسات یک درصد برتر دنیا که بیشترین تعداد استنادها را در طول ۱۰ سال گذشته دریافت کرده اند را منتشر و بطور مداوم  به روزرسانی می کند. این دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سطح دنیا از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در مجموع موسسات یک درصد برتر قرار گرفته اند. استنادها در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی هستند. بنابراین علت افزایش تعداد این مراکز، افزایش کیفیت تحقیقات کشور است.

وی گفت: رشد کیفیت تولیدات علمی یکی از مهمترین عوامل دستیابی به مرجعیت علمی به عنوان اولین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.

دهقانی افزود: در سال ۱۳۹۴ بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم نشان داد که ۳۰ دانشگاه و مرکز پژهشی از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند. درسال ۱۳۹۵ با رشد کیفیت تولیدات علمی در کشور تعداد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به ۳۵ مورد افزایش یافت. تعداد مراکز یک درصد برتر کشور در بهمن ۱۳۹۶ به ۵۳ مورد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب موثرترین دانشگاه‌ها، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا بر حسب میزان اثرگذاری آن‌ها مشخص و مرتب سازی شده و در گام بعد یک درصد برتر آنها که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند انتخاب و معرفی می‌شوند. مایه مباهات است که در آخرین به روز رسانی انجام شده در آذر ۹۸ تعداد ۶۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند مشاهده می‌شود.

در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ۲۷ دانشگاه جامع، ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱ دانشگاه صنعتی و ۵ مرکز تحقیقاتی در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفتند. فهرست کامل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در جدول آمده است.

دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در زمره دانشگاه‌های پر استناد یک درصد برتر جهان

 نوع دانشگاه

 نام دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی  پر استناد یک درصد برتر کشور

 دانشگاه‌های جامع

(۲۷ مورد)

دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه رازی، دانشگاه کاشان، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ارومیه، دانشگاه سمنان، دانشگاه مازندران، دانشگاه یزد، دانشگاه یاسوج، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه زنجان، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه شاهد، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه خلیج فارس

 دانشگاه‌های علوم‌پزشکی

(۲۲ مورد)

دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشگاه علوم پزشکی البرز، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه علوم پزشکی مراغه

 دانشگاه‌های صنعتی (۱۱ مورد)

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی ارومیه

 مراکز و پژوهشگاه‌های تحقیقاتی (۵ مورد)

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، جهاد دانشگاهی، موسسه پاستور ایران، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و مرکز تحقیقاتی جراحی تروما سینا

ب) پژوهشگران پر استناد برتر کشور مستخرج از (ESI)

دهقانی در ادامه گفت: نخبگان علمی مهمترین عامل رشد و توسعه نظام‌های علمی هستند، از همین رو شناسائی آن‌ها از اهمیت بسزائی برخوردار است. کشورهای پیشرفته برای جذب نخبگان علمی از سرتاسر دنیا برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده و این امر باعث می‌شود تا این کشورها به بزرگترین مقصد برای مهاجرت نخبگان علمی دنیا تبدیل شوند. نخبگان یک درصد برتر دنیا، ۱۴ درصد از کل علم دنیا را تولید و همین گروه ۲۴ درصد از کل استنادهای دنیا را دریافت می‌کنند.

وی گفت: پایگاه طلایه داران علم آی.اس.آی (ESI) فهرست پژوهشگران یک درصد برتر دنیا را فراهم آورده است، هر چند مبتنی بر اصول علم سنجی می‌توان تا پژوهشگران ۲۰ درصد برتر دنیا را در زمره نخبگان برتر علمی دنیا قرار داد. در واقع براساس آمار موجود محققان ۲۰ درصد برتر دنیا ۶۶ درصد از علم دنیا را تولید کرده و همچنین ۸۵ درصد از استنادهای دنیا را دریافت می‌کنند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: معیار انتخاب پژوهشگران برتر تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات آنها است. بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته اند بر اساس تحقیقات خود به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند در دسته پژوهشگران یک درصد و ۲۰ درصد برتر دنیا قرار می‌گیرند.

وی گفت: طلایه داران علم آی.اس.آی نویسندگان را برحسب دامنه فعالیت علمی شان در رشته‌های موضوعی ۲۲ گانه قرار می‌دهد. به این منظور تنها فعالیت نویسندگان در ۱۰ سال اخیر در محاسبات لحاظ می‌شود. نویسندگان در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده اند مرتب سازی و سپس یک درصد برتر نویسندگان به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می‌شوند.

دهقانی خاطرنشان کرد: فهرست فراهم آوری شده توسط طلایه داران علم آی.اس.آی بدون اشکال نیست، زیرا هر نویسنده برحسب حرف اول نام و نام کامل خانوادگی هویت بخشی می‌شود. به عنوان مثال، حمید رضا احمدی به صورت HR Ahmadi ثبت می‌شود. یک نام می‌تواند به چندین نفر اطلاق شود و همچنین نام یک فرد می‌تواند با املاهای مختلفی نگارش شده باشد. این دو مسئله در طلایه داران علم آی.اس.آی به دلیل هزینه بالای پردازش اطلاعات نادیده گرفته شده است.

سهم حوزه های موضوعی از پژوهشگران پر استناد برتر کشور

وی یادآور شد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بر روی هر نام شناسایی شده در طلایه داران علم آی.اس.آی (ESI) پردازش‌های مختلفی را انجام داده و بدین ترتیب به طور تقریبی فهرست کاملی از نخبگان علمی کشور را تهیه کرده و بر این اساس ۳۵۴ نفر در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند. 

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: بر اساس آمار بدست آمده، توزیع پژوهشگران در رشته‌های مختلف یکسان نیست. به طوری که ۴۳ درصد این پژوهشگران متعلق به حوزه مهندسی هستند. بعد از حوزه مهندسی، حوزه شیمی دارای بیشترین تعداد پژوهشگر برتر است که شامل ۱۴ درصد آنها می شود. به لحاظ سهم حاصل از نخبگان، پژوهشگران حوزه پزشکی بالینی در جایگاه سوم قرار داشته و ۱۲ درصد پژوهشگران تاثیرگذار علمی کشور متعلق به این حوزه هستند.

وی گفت: پژوهشگران حوزه علوم کشاورزی با ۱۱ درصد در رتبه چهارم قرار دارند. سهم حوزه داروشناسی و سم‌شناسی ۸ درصد پژوهشگر برتر و مابقی پژوهشگران برتر مربوط به ۱۴ حوزه علوم کامپیوتر، علم مواد، ریاضیات، علوم اجتماعی، فیزیک، زیست شناسی و بیوشیمی، محیط زیست/ بوم شناسی، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک، ایمنی شناسی، علم اعصاب و روان، علوم گیاهی و جانوری، زمین شناسی، روانپزشکی/ روانشناسی و میکروب شناسی هستند.

سهم دانشگاه‌ها از پژوهشگران برتر کشور در ESI

دهقانی اضافه کرد: از مجموع پژوهشگران برتر، ۴۵ درصد متعلق به دانشگاه‌های جامع، ۲۶ درصد مربوط به دانشگاه‌های صنعتی، ۲۵ درصد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و بقیه مربوط به مراکز تحقیقاتی کشور هستند. تعداد پژوهشگران برتر و تاثیرگذار شناسایی شده در هر دانشگاه در جدول مشخص شده است و دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم وصنعت ایران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه های صنعتی شریف و صنعتی اصفهان  به ترتیب دارای بیشترین تعداد پژوهشگر پر استناد برتر هستند.

فهرست دانشگاه‌ها و تعداد پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر مستخرج از (ESI) در هر دانشگاه

 نام دانشگاه / موسسه

تعداد پژوهشگر برتر در هر دانشگاه

 دانشگاه علوم پزشکی تهران

۳۹

 دانشگاه تهران

۳۴

 دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۱۹

 دانشگاه علم و صنعت ایران

۱۷

 دانشگاه تربیت مدرس

۱۶

 دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان

۱۵

 دانشگاه تبریز

۱۳

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۹

 دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۸

 دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۷

 پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

۶

 دانشگاه اصفهان، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه سمنان، دانشگاه شهید بهشتی

۵

 دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه رازی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه مازندران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی

۴

 دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه گیلان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

۳

 دانشگاه ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه زنجان، دانشگاه یاسوج، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه صنعتی ارومیه، جهاد دانشگاهی، دانشگاه صنعتی قوچان، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

۲

 دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی، دانشگاه شاهد، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا، دانشگاه  فنی و مهندسی گلپایگان، دانشگاه قم، دانشگاه کردستان، دانشگاه ولی عصر رفسنجان، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی البرز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشگاه بناب، پژوهشگاه نیرو، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، پژوهشگاه رنگ، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علم و فناوری مازندران و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه

۱

در بین دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، تبریز و شیراز دارای بیشترین تعداد پژوهشگر برتر هستند. از میان دانشگاه‌های صنعتی، بیشترین تعداد پژوهشگر تاثیرگذار به ترتیب در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران و صنعتی اصفهان  شناسایی شده اند. همچنین در میان دانشگاه‌های پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد و علوم پزشکی شهید بهشتی دارای بیشترین تعداد پژوهشگر برتر هستند.

سهم هر یک از دانشگاه‌ها از پژوهشگران برتر کشور در حوزه‌های موضوعی مختلف

دهقانی در ادامه اظهار داشت: در حوزه مهندسی دانشگاه تهران با ۱۹ نفر، در حوزه علوم کشاورزی دانشگاه تهران با ۹ نفر، در حوزه علم مواد دانشگاه تهران با ۴ نفر، در حوزه علوم کامپیوتر دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران هر کدام با ۲ نفر، در حوزه شیمی دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان هرکدام با ۴ نفر، در حوزه زیست‌شناسی و بیوشیمی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس هر کدام با ۲ نفر دارای بیشترین تعداد پژوهشگران برتر هستند.

وی گفت: همچنین در حوزه ریاضیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۴ نفر، در حوزه علوم اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۸ نفر، در حوزه محیط زیست/ بوم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۲ نفر، در حوزه فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با ۶ نفر، در حوزه داروشناسی و سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۱۰ نفر، در حوزه پزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۸ نفر، در حوزه ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۳ نفر، در حوزه علم اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۳ نفر، در حوزه میکروب شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۲ نفر دارای بیشترین تعداد پژوهشگران برتر هستند.

تحلیل علم سنجی فرایند شناسایی و معرفی پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: هر سنجه یا مجموعه از شاخص ها (مانند مجموع استنادها، شاخص اچ، تاثیر استنادی نسبی، میانگین نمره صدک) بیانگر نوع متفاوتی از عملکرد و دستاورد پژوهشی است. تنها رویکرد منطقی برای تفسیر چنین فهرستی از پژوهشگران برتر این است که روش شناسی مورد استفاده برای کسب نتایج و داده ها و علت استفاده از روش مورد نظر به طور کامل درک شود.

وی گفت: استنادها تنها یکی از مقیاس های مورد استفاده برای سنجش تاثیرگذاری علمی هستند و نمی توانند بین کیفیت پژوهش، میزان تاثیرگذاری نشریه استنادکننده و مثبت/منفی بودن استناد تمایز قائل شوند.  همانند دیگر سنجه های عملکرد پژوهشی، استنادها می توانند بر اساس تعداد تولیدات پژوهشگران در یک پایگاه استنادی  و میزان همکاری های علمی بزرگنمایی یا تضعیف شوند و همچنین می توانند تحت تاثیر همکاران در همان موسسه یا گروه موسساتی که به هم استناد می کنند، قرار گیرند.

دهقانی تاکید کرد: بر همین اساس، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اقدام به انجام تحلیل های علم سنجی بر روی استنادهای پژوهشگران برتر کشور کرد. در این تحلیل، سه شاخص علم سنجی: ۱) نسبت تعداد کل استنادها به مقالات استناد کننده؛ ۲) تعداد متوسط خوداستنادی به ازای هر مقاله و ۳) متوسط درصد خوداستنادی یک نویسنده  مورد بررسی قرار گرفتند. این شاخصها با داده های کلان جهانی تطبیق داده شده و مقادیر نرمال برای هر شاخص استخراج شد. سپس، عملکرد پژوهشی و استنادی هر نویسنده برمبنای این شاخص ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: نتایج نشان می دهد که ۲۹۲ نفر از مجموع ۳۵۴ پژوهشگر شناسایی شده دارای رفتار استنادی نرمال هستند. از طرفی، ۲۳ نفر از این پژوهشگران عضو گروه های بزرگ همکاری های علمی (نظیر CERN و ...) هستند و نوعاً به دلیل تعداد زیاد مقالات و استنادهای ناشی از مقالات جمعی مورد تحلیل قرار نگرفتند. نتیجه اینکه برای استخراج پژوهشگران پر استناد برتر لازم است سایر سنجه های برای جلوگیری از آسیب های ناشی از کمی گرایی در شاخص استناد مورد توجه مدیران ذیربط قرار گیرد.

ج) پژوهشگران پر استناد  برتر کشور در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر مستخرج از (ISC )

دهقانی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بر روی هر نام شناسایی شده در طلایه داران علم آی.اس.سی (پایگاه داده ISC) پردازش‌های مختلفی را انجام داده و بدین ترتیب به طور تقریبی فهرست کاملی از نخبگان علمی کشور را در حوزه موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر و معماری تهیه کرده و بر این اساس ۷۸ نفر در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر کشور قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: به این منظور بر روی نام‌های شناسائی شده در طلایه داران علم آی.اس.سی سه شاخص نسبت تعداد کل استنادات به تعداد مقاله استنادکننده، متوسط خوداستنادی هر مقاله و درصد خوداستنادی در نظر گرفته شده است که کسب حداقل دو امتیاز از سه شاخص الزامی بوده است. بر اساس آمار به دست آمده،  در مجموع از ۱۲ رشته مختلف علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری  ۷۸ پژوهشگر پر استناد برتر حداقل امتیاز لازم را کسب کردند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: البته سهم رشته‌های مختلف در پژوهشگران پر استناد  یکسان نبوده و تابعی از تعداد کل استنادها و نیز تعداد پژوهشگران هر رشته است. بیشترین سهم و تعداد پژوهشگر پر استناد به ترتیب در رشته‌های مدیریت، علوم تربیتی، اقتصاد مالی، علوم اجتماعی، ادبیات، روانشناسی و جغرافیا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع پژوهشگران در رشته‌های مختلف این حوزه‌ علوم انسانی و اجتماعی و هنر یکسان نیست و ۱۴ درصد این پژوهشگران متعلق به رشته مدیریت هستند. رشته های علوم تربیتی و اقتصاد و مالی هر کدام با سهم ۱۳ درصد دارای بیشترین تعداد پژوهشگر هستند. پژوهشگران رشته علوم اجتماعی در جایگاه چهارم قرار داشته و ۱۱ درصد پژوهشگران تاثیرگذار علمی کشور متعلق به این رشته هستند. سهم رشته های ادبیات و زبانها، روانشناسی و جغرافیا هر کدام ۱۰ درصد پژوهشگر پر استناد برتر و مابقی پژوهشگران برتر مربوط به پنج رشته تربیت بدنی، علوم سیاسی، حسابداری، کتابداری و هنر و معماری است.

سهم هر یک از دانشگاه‌ها از پژوهشگران پر استناد برتر کشور در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر

دهقانی افزود: در بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران با ۲۳ نفر، دانشگاه تربیت مدرس با ۱۴ نفر، دانشگاه علامه طباطبایی با ۸ نفر، دانشگاه شیراز با ۵ نفر، دانشگاه‌های اصفهان و تبریز هر کدام با ۴ نفر، دانشگاه‌های شهید بهشتی و محقق اردبیلی هرکدام با ۳ نفر، دانشگاه‌های بوعلی سینا و فردوسی مشهد هر کدام با ۲ نفر دارای بیشترین تعداد پژوهشگر برتر در ۱۲ رشته مختلف علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری داشته اند.

سهم دانشگاه‌ها از پژوهشگران برتر درحوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر مستخرج از ISC

 نام دانشگاه موسسه

تعداد پژوهشگر در هر دانشگاه

 دانشگاه تهران

۲۳

 دانشگاه تربیت مدرس

۱۴

 دانشگاه علامه طباطبایی

۸

 دانشگاه شیراز

۵

 دانشگاه اصفهان و دانشگاه تبریز

۴

 دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه محقق اردبیلی

۳

 دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه فردوسی مشهد

۲

 دانشگاه گیلان، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه مازندران، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۱

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک