ورود کاربران

حاضرین در سایت

ما 28 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

خوش آمدید به وبسایت تخصصی ISI20 ++ ++ نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفند ماه 1398 برگزار می شود. جهت ثبت نام کافیست نام و نام خانوادگی خود را به شماره همراه 09190735916 پیامکٰ یا واتساپ و یا تلگرام نمایید. "" ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 15 شهریور و 05 و 26 مهر , 03 و 24 آبانٰ، 02 اسفند ماه 1397 و 12 اردیبهشت 1398 در دانشگاه تهران با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 09 اسفند و 16 اسفند 1397 و 18 مهرماه و 02 آبان ماه 1398 ماه در دانشگاه علم و صنعت با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 22 تیرماه 1397 در دانشگاه بقیه الله العظم با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 18 اسفند 1396 در شهر زیبای رشت با تدریس دکتر مهدی عشقی در مرکز جامع روانشناسی استان گیلان برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 01 آذرماه 1396 در شهر زیبای تبریز با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 26 مهرماه 1396 با تدریس دکتر مهدی عشقی در شهر زیبای الیگودرز دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز، استان لرستان برگزار شد. ++ ++ بیست و پنجمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی استاد مهدی عشقی در تاریخ 29 تیر ماه 96 روز پنجشنبه(تعطیل رسمی) برگزار شد. ++ . ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در تاریخ 31 تیرماه 1396 با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI ++ ++ پایان‌ نامه یا تز یا رساله نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشته تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند.

تفکیک «آیین‌نامه ارتقاء» از «آیین‌نامه تبدیل وضعیت»

آخرین تغییرات آیین‌نامه جذب هیات علمی اعلام شد؛

تفکیک «آیین‌نامه ارتقاء» از «آیین‌نامه تبدیل وضعیت»اعضای هیات علمی

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه به طور متوسط سالیانه ۲۵۰۰ عضو هیات علمی جذب می‌شود، گفت: باتصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب اعضای هیات علمی بر اساس آیین‌نامه ارتقاء نخواهد بود.

دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این سوال که نیاز سالیانه کشور برای جذب اعضای هیان علمی به چه میزان است، با تاکید بر اینکه نیاز کشور در این حوزه بسیار زیاد است، گفت: بر اساس آمارهای جهانی متوسط نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۳ است و این میزان در کشور در خوش بینانه‌ترین وضعیت یک به ۲۳ است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که این میزان را به آمارهای جهانی نزدیک کنیم،اظهار کرد: رسیدن به استانداردهای جهانی گامی نیست که در مدت یک سال بتوان برداشت و نیاز است که این هدف به صورت تدریجی محقق شود.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در عین حال اضافه کرد: سالانه به طور متوسط حدود ۲۵۰۰ نفر به اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور افزوده می‌شود.

تفکیک «آیین نامه ارتقاء» از «آیین نامه تبدیل وضعیت»

رضوان‌طلب با بیان اینکه مبنای بسیاری از اقدامات ما برای تبدیل وضعیت اساتید آیین نامه ارتقاء است، افزود: آیین نامه ارتقاء جدیدی که در سال ۹۵ مصوب شد کار را برای اساتید جهت دسترسی به مرتبه بالاتر علمی مشکل‌ کرده بود؛ چراکه تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه‌ها به آیین نامه ارتقاء گره زده شده بود و این امر موجب دشواری در ارتقاء اساتید شده بود.

وی اضافه کرد: این امر اضطراب و ناامنی را در میان اساتید ایجاد کرده بود؛ چرا که فرد در مرتبه رسمی آزمایشی بوده و به دلیل آنکه نتوانسته بود امتیازات لازم را کسب کند بعد از مرحله پیمانی از ادامه همکاری با وی صرف‌نظر می‌کردند که این مساله زندگی وی را دستخوش چالش و بحران می‌کرد..

رضوان طلب با تاکید بر اینکه در این زمینه درخواست‌های زیادی برای رسیدگی به این موضوع ارجاع شد، ادامه داد: زمانی که ما با این بحران‌های روحی مواجه شدیم به دنبال راه علاجی برای آن شدیم که در این راستا با همکاری اعضای هیات امنا و هیات‌های ممیزه، معاونت آموزشی و رییس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهادی را رفع این چالش برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردیم.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات این پیشنهاد خاطر نشان کرد: بر این اساس پیشنهاد شد که ارتباط میان "آیین نامه ارتقاء" با "آیین نامه تبدیل وضعیت" قطع شود و از این طریق امتیازات مربوط به رتبه علمی در تبدیل وضعیت اساتید تاثیرگذار نباشد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد از دو هفته قبل به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، یادآور شد: این اقدام رضایتمندی زیادی را در میان اساتید ایجاد کرد؛ چراکه در گذشته قبل از اینکه اساتید بتوانند رتبه دانشیاری را در هیات ممیزه کسب کنند، نمی‌توانستند رسمی قطعی شوند ولی در حال حاضر به طور متوسط اساتید می‌توانند با حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کف امتیازات دانشیاری،‌رسمی قطعی شوند و نیازی ندارند که هیات ممیزه آنها را دانشیار کند.

رضوان طلب اضافه کرد: ما در هیات‌های جذب، کارگروه بررسی توانمندی علمی اساتید را داریم و برحسب ضوابطی که دارند و با سهولت بیشتری امتیازات افراد و عملکرد پژوهشی آنها را محاسبه می‌کنند و در صورتی که فرد موفق به کسب امتیازات لازم (حداکثر ۱۱۰امتیاز برای دانشیاری) شود، با تبدیل وضعیت وی به عنوان رسمی قطعی شدن موافقت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این روش کار ارتقاء اساتید با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد، افزود: این آیین نامه به دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.

فراخوان جدید برای جذب اعضای هیات علمی

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به اعلام هجدهمین فراخوان جذب هیات‌ علمی گفت: معمولا به صورت متوسط بین ۱۲ تا ۲۰ هزار متقاضی داریم و تاکنون نیز حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی در این فراخوان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه پیش فرضی برای تعداد جذب متقاضیان نداریم، توضیح داد: بر اساس آماری که در هر دوره به دست آمده است تقریبا حدود ۱۰۰۰ نفر از متقاضیان انتخاب خواهند شد.

رضوان طلب پایه اصلی گزینه متقاضیان را «اختبار علمی» عنوان کرد که در دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و گفت: زمانی که تراز فرد از سایر اعضای گروه بالاتر باشد با عضویت وی موافقت خواهد شد.

فرآیند گزینش متقاضیان هیات علمی

وی با اشاره به پروسه گزینش متقاضیان توضیح داد: با ورود اطلاعات به سامانه جذب، در دبیرخانه جذب غربالگری اولیه انجام خواهد شد؛ چراکه برخی از افراد بدون دارا بودن شرایط اولیه اقدام به ثبت نام کردند از این رو رزومه‌های ارسالی با شرایط اعلام شده مطابقت می‌شود و در صورتی که فرد شرایط لازم را نداشته باشد پرونده‌ها به دانشگاه‌ها و کارگروه‌های مختلف ارسال نخواهد شد بلکه غربالگری اولیه در این دبیرخانه صورت می‌گیرد.

رضوان طلب با تاکید بر اینکه پرونده‌های پذیرش شده برای ارزیابی به دانشگاه‌ها و گروه‌های مختلف ارسال خواهد شد، ادامه داد: کارگروه‌های توانمندی علمی در رشته‌های مختلف در سایت این مرکز معرفی شده است و امتیازات مورد نظر در سامانه ثبت می‌شود و سامانه بعد از معدل گیری، فردی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشد معرفی خواهد شد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، اضافه کرد: نتایج کسب شده به هیات اجرایی جذب که در دانشگاه‌ها مستقر است، ارسال می‌شود و در این هیات  تشخیص می‌دهند که از فرد برای مصاحبه دعوت به عمل آورند و در برخی موارد نیز بر اساس بررسی‌هایی که در گروه صورت گرفته و پرونده و مدارکی که در اختیار دارند نسبت به جذب افراد تصمیم گیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب‌های ما به گونه‌ای نیست که سلیقه بر سلیقه اضافه شود، گفت: روش‌هایی که برای جذب انتخاب شده است اعمال سلیقه‌ها کنترل خواهد شد به این منظور سعی شده است که در تمام مراحل وحدت رویه و هماهنگی ایجاد شود تا کسی به دلیل اعمال سلیقه حذف و یا تایید نشود.

رضوان طلب با بیان اینکه بعد از بررسی، پرونده‌ها به وزارت علوم ارسال می‌شود، ادامه داد: در مرکز جذب وزارت علوم  هرگز به اقدام به بررسی صلاحیت نمی‌شود بلکه تنها به بررسی صحت عملکرد دانشگاه‌ها پرداخته خواهد شد تا مشخص شود دانشگاه‌ها بر اساس ضوابط اعلام شده عمل کرده است یا خیر.

وی اضافه کرد: در این زمینه یکی از اقدامات دانشگاه برای جذب بررسی مقالات، وزن تولیدات علمی و ‌ارتباط آن با حوزه تخصصی متقاضی را بررسی و به آنها امتیاز می‌دهد و زمانی که در مرکز جذب مقالات متقاضیان خواسته می‌شود ما با اصل مقالات کاری نداریم ولی لیست مجلات را نیاز داریم تا مشخص شود که مقالات در نشریاتی منتشر شده است که در ژورنال‌های مورد تایید معاون پژوهشی وزارت علوم قرار دارد.

وی بررسی امتیازات مقالاتن بین ۳ تا ۵ امتیاز را از دیگر اقدامات مرکز جذب در بررسی پرونده‌ها نام برد و افزود: پایش وزن علمی در اختیار این مرکز قرار ندارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

اخبار سایت

نکات آموزنده: ++ خواندن انسان را کامل مي‌کند؛ سخنراني او را مي‌سازد و نوشتن به او دقت مي‌آموزد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 09 اسفندماه 1398 روز جمعه با تدریس استاد مهدی عشقی در تهران برگزار می شود. ++ ++ کارگاه کاربردی پروپوزال نویسی 06 دیماه ماه روز جمعه برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه تهران در 15 شهریور و 05 ، 26 مهر و 03 و 24 آبان ، 02 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاه علم و صنعت در 09 و 16 اسفند ماه با تدریس دکتر مهدی عشقی برگزار شد. ++ ++ ++ کارگاه مقاله نویسی در دانشگاههای بقیه الله, تهران در تاریخهای 21 تیر و 15 شهریور ماه 1397 برگزار شد. ++ ++ کارگاه روش تحقیق کاربردی در شرکت سایپا در تاریخهای 9 دیماه 1395 برگزار شد و دوره بعدی در 16 دیماه 1395 برگزار شد. ++ ++ کارگاه مقاله نویسی ISI در دانشگاه مالک اشتر تهران در 31 تیرماه 1396 برگزار شد. ++ ++ کارگاه کاربردی مقاله نویسی ISI در 06 خرداد ماه 1395 روز پنجشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. ++ ++ کارگاه دیگر مقاله نویسی ISI در 20 اردیبهشت ماه 1395 روز دوشنبه با تدریس استاد مهدی عشقی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد. ++ ++ بیست و یکمین دوره کارگاه پروپوزال نویسی و پایان نامه نویسی با رویکرد روش تحقیق کاربردی و استخراج مقاله در روز جمعه 01 مرداد 95 در تهران برگزار شد. ++ ++ دوره های برگزاری شده در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، و در شهرستانهای، دانشگاه تبریز (سه دوره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، کالج دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس، مرکز جامع روانشناسی استان گیلان (رشت)، اصفهان (باغ زیبای غدیر)، موسسه آموزشی وزارت بازرگانی)شهر زیبای شیراز، تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، دانشکده فنی حرفه ای سماء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت پژوهشگران فعال این شهرها برگزار گردید. ++ امیدواریم شهر بعدی، شهر زیبای شما باشد. ++ وبسایت مقاله نویسی ISI20 ++ ++ فاتح یک قله، به آنجا حمل نشده است.

تبلیغات

مطالب ناب مقاله ای

جدیدترین مطالب (اخبار دکتری - دانشگاهی)

مطالب ویـــــژه

طراحی سایت : شرکت ایفانت | سئو : سایت آمابک