سوابق پژوهشی و تولید علم ملاک ارتقای اساتید دانشگاه پیام نور

معاون دانشگاه خبر داد:

سوابق پژوهشی و تولید علم ملاک ارتقای اساتید دانشگاه پیام نور

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اشاره به ارتقای اساتید گفت: در هیات ممیزه دانشگاه نگاه بسیار مثبتی نسبت به ارتقای اساتید داریم اما ملاک سوابق پژوهشی و تولید علم با توجه به آیین نامه است.

به گزارش وبسایت مقاله نویسی ISI20 به نقل از مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، ابوالفضل فراهانی در گردهمایی اساتید گروه معارف دانشگاه سراسر کشور، بومی گزینی را از نکات بسیار حائز اهمیتی دانست که به صورت ویژه در دانشگاه پیام نور مورد تاکید قرار گرفته است و افزود: این خدمت باعث شده است تا دانشجوی علاقمند به تحصیل پیام نور که شاید بضاعت مالی مناسبی نیز ندارد بتواند در کنار خانواده خود ادامه تحصیل دهد و در محل تولد خود ارائه خدمت کند.

وی ادامه داد: چالش اصلی این است که امروز شرایط با دهه ۶۰ و ۷۰ متمایز شده است، در حالیکه در آن سالها ما شاهد ۳۰۰ هزار داوطلب و متقاضی تحصیل بودیم ظرفیت جذب دانشجو تنها ۳۰ هزار نفر بود، به نحوی که دانشگاه باید از بین هر ۱۰ نفر، تنها یک نفر را پذیرش می کرد اما امروز شرایط کاملا رقابتی شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ادامه داد: امروز خروجی دبیرستان های کشور حدود ۴۹۰ هزار نفر و ظرفیت دانشگاه‌ها نزدیک به ۲ میلیون نفر است و این داوطلب کنکور است که محل تحصیل خود را انتخاب می کند که این امر در  شرایط رقابتی کنونی، بستگی به جایگاه علمی، توانمندی اساتید، خدمات مطلوب تر به دانشجویان و در مجموع عملکرد ما دارد.

وی با اشاره به روند جذب دانشجو در سال های اخیر، بیان داشت: امسال در حالیکه روند کاهش پذیرش دانشجو در اکثر دانشگاه‌های کشور وجود داشت و در سال های گذشته نیز شیب منفی جذب را در پیام نور شاهد بودیم، توانستیم با همراهی تمامی دانشگاهیان پیام نور اعم از همکاران علمی و اداری، روسای استانی و اطلاع رسانی مناسب خدمات دانشگاه، جزو معدود دانشگاههایی باشیم که افت سال های گذشته را متوقف کردیم که ادامه این روند بهبود بسیار حائز اهمیت است.

  معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پیام نور در خصوص ارتقای اساتید نیز گفت: در هیات ممیزه دانشگاه نگاه بسیار مثبتی نسبت به ارتقای اساتید داریم اما ملاک سوابق پژوهشی و تولید علم با توجه به آیین نامه، بسیار با اهمیت است.

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و مجموعه آموزش عالی کشور منوط به تولید دانش کاربردی و درآمدزایی است و استفاده از منابع زیرزمینی و سرمایه های کشور همچون نفت که قطعا متعلق به نسل های آینده می باشد برای ارتزاق بنیان علمی یک کشور قطعا زیبنده نیست